Embutidos con la receta de la abuela desde Santa Comba

Emilio Forján SANTA COMBA

LA GALICIA ECONÓMICA

PACO RODRÍGUEZ

Tres jóvenes acaban de emprender su iniciativa artesanal

01 abr 2019 . Actualizado a las 12:03 h.

«A carne da casa» es la iniciativa emprendedora de tres jóvenes del municipio de Santa Comba. Javier Martínez, Roberto Caamaño y Esteban Espasandín, vecinos de Randufe y Padreiro, llevan escasamente dos meses con su iniciativa en marcha, a través de la cría en semilibertad de cerdos que adquieren para su posterior engorde y crianza, que luego preparan para la venta de todo tipo de embutidos con la receta de la abuela: chorizos caseros, zorza, panceta curada o piezas de jamón curado sin hueso, además de otras partes saladas como la cabeza o los pies, forman parte de los productos caseros que venden a establecimientos de hostelería y a particulares.

«Sempre mantiñamos algún porco na casa para vender, pero coincidiu que non tiñamos a quen venderllos e foi cando decidimos facer chourizos. O primeiro que fixemos foi ofrecerllos a amigos e coñecidos para ver que lles parecían. Vendo a boa acollida que tiñan, decidímonos a crear a empresa», afirma Javier. «A carne da casa» acaba de nacer, por lo que «estamos dando os primeiros pasos e a nosa produción é pequena». Actualmente tienen un obrador alquilado en Lestedo (Boqueixón), y próximamente se instalarán en la antigua carnicería Vista Alegre, en Santiago.

«A carne da casa» cría sus cerdos en fincas de Santa Comba. «De momento, a produción é aínda pequena, con unha ou dúas matanzas á semana, para logo fabricar os embutidos que nós mesmos vendemos a bares e particulares. Tampouco nos plantexamos aínda solicitar ningunha subvención, pero o certo é que estamos contentos de como van saíndo as cousas, porque aos clientes gústalles o produto, ao estar curados na lareira como fíxose toda a vida e son produtos feitos dunha maneira artesanal», relatan. De cara al futuro esperan crecer en variedad de embutidos y llegar a un público más amplio, además de preparar fincas para el cebado de cerdos.