«Non hai vídeos, quen ía esperar que marcase desde 80 metros?»

FUTBOL GALLEGO

Pepa Losada

Javi Martínez, el portero del Folgueiro en Segunda Galicia, firmó el primer gol al Alfoz con un saque desde su área

18 mar 2023 . Actualizado a las 05:00 h.

El campo de Boavista vivió el pasado sábado uno de esos momentos mágicos que de vez en cuando regala el fútbol gallego. Los apenas 80 aficionados que contemplaban el partido y el acta arbitral constatan que Javier Martínez Fernández (O Vicedo, 1997) marcó el primer gol del Folgueiro-Alfoz con un zapatazo desde unos 80 metros. Sin embargo, no hay documentos gráficos para recrearse en la hazaña del portero: «Non hai vídeos, quen ía esperar que marcase desde 80 metros? Normalmente só gravan xogadas de ataque».

En un partido de Segunda Galicia que se resolvió por 4-1 para los locales, esa inesperada acción llegó a los diez minutos: «Bloqueei un centro e saquei rápido case desde a frontal da área porque o noso dianteiro, Zeus, se estaba desmarcando. A súa carreira obrigou a saír ao porteiro deles, pero o bote superouno e cando quixo rectificar xa non puido evitar o gol. Pegueille moi plano e aínda botou dúas veces máis antes de entrar».

Las pequeñas dimensiones del campo vicedense —95x56 metros, según fuentes de la directiva de la UD Folgueiro— animaban a pensar al guardián de la portería que marcar desde su área no era imposible: «Sempre andabamos falando de que Boavista é un campo moi pequeno e había que probar un día. E ao final saíu case sen buscalo».

 «Sempre andabamos falando de que Boavista é un campo moi pequeno e había que probar un día. E ao final saíu case sen buscalo»

«Nunca marcara nin conto repetir»

Portero por vocación desde sus inicios en el fútbol campo, en edad alevín, Javi nunca había experimentado el placer de anotar un tanto. «Nunca o fixera nin conto que o volva facer. Foi algo moi estraño. Podía darse se sobo a un córner ao final dun partido que esteamos perdendo, pero con algo así non conta ninguén», relata un jugador de 25 años que milita en el Folgueiro desde que salió del cuadro juvenil del Viveiro. En la presente temporada, compartiendo responsabilidades con Jony, encajó 17 tantos en 16 titularidades.

«Foi importante porque o Alfoz comezara ben o partido, non nos sentíamos cómodos e xa tiveran varias chegadas. O gol trouxonos calma e permitiunos acabar conseguindo outra boa vitoria», añade Javi, que rebaja su gol a la categoría de «anécdota» y pone todas sus energías en seguir trabajando para celebrar un ascenso.

Tras su último triunfo en el derbi mariñano contra el Alfoz, el Folgueiro marcha segundo en el grupo norte de la segunda categoría autonómica, con seis puntos menos que el Meira, que custodia la única plaza directa a Primera Galicia. «Imos intentar ascender ata o final. Se non pode ser como campións, porque o Meira está facendo unha gran campaña, intentarémolo no play off. Temos un bo equipo e un gran grupo», relata el guardameta que anotó desde su propia área un gol inolvidable, aunque no haya vídeos para volver a disfrutarlo. En la visita de hoy al Muimenta (16.30 horas) seguro que los rivales estarán muy atentos a sus saques con el pie.