Berlai, Ezetaerre, Ele, Gary Johnstone, Uxía... toda clase de estilos sobre los escenarios gallegos en los próximos días

Carlos Crespo

VIERNES

1. BERLAI (22.30). VILAR DE SANTOS. ARCA DE NOÉ. DE BALDE

O rock, o indie-pop, a música electrónica e, por suposto, a tradición galega mestúranse neste moi persoal proxecto de Xiao Berlai, a quen coñecíamos da súa estadía en Fía na Roca. É o seu, seguramente, un dos máis interesantes que se poden atopar nestes últimos tempos polos nosos escenarios. Nos seus concertos Berlai combina a música e a narrativa ilustrada ao vivo e proxectada. «Unha travesía por unha historia emotiva e real: A dun home descoñecido e solitario, que preferiu vivir a súa vida como se fose un soño», segundo explica o propio artista.

2. EZETAERRE (19.30). SANTIAGO. CAPITOL. 11 EUROS

El trío compostelano de rap combativo estrena en casa su recién publicado nuevo disco, Pólvora y tormenta, todo un compendio de influencias sonoras, que van del hip hop al rock o la electrónica, aderezado por letras con una fuerte carga de denuncia social. La presentación contará con el nada desdeñable anticipo de las actuaciones de Ira y Alto Asalto.

3. KING SAPO (22.30). FERROL. SUPER 8. 7 EUROS

«Surge algo grande», titulaban las crónicas la aparición, hace unos meses, de esta banda formada por tres músicos componentes de Eldorado junto a Jose Alberto Solís (Wyoming y los Insolventes). Su sonido tiende puentes entre el genuino rock de los 70 y sonoridades más de hoy.

4. MONOULIOUS DOP (22.00). VENRES. CARNOTA. BAR MICHE. DE BALDE. SÁBADO. MIÑO. BARBAZUL. DE BALDE

Se alguén aínda nunca asomou a cachola por un escenario onde estivesen estes dous individuos, non debería deixar de pasar esta dobre oportunidade de vivir a experiencia. É desas que non se esquecen da noite para o día.

5. MAD MARTIN TRÍO (22.00). VIGO. LA FÁBRICA DE CHOCOLATES. 6 EUROS

Aquí, no hay trampa ni cartón. Ni atrezzo ni figurantes. El sudor es real como lo son los decibelios y la pasión con la que estos tres músicos defienden un repertorio que bucea en los orígenes del rock and roll. Sin etiquetas. El de verdad. Aquel en el que tampoco había lugar para trileros.

SÁBADO

6. FANZINE FEST (20.00). A CORUÑA. O TUNEL. 20.80 EUROS

Talleres temáticos, workshops con demostraciones en directo, charlas-coloquio, actuaciones de bandas y dj’s conforman el programa de este festival dedicado a la escena electrónica de vanguardia. En la Fundación Luis Seoane se podrá escuchar a Pálida, Dj Elektrógena, Dial Combo y Adolfo & Franky. El evento central tendrá lugar esta noche en la sala O Túnel y en él participarán I-F (en la foto), Arpanet, Posthuman, Pina, Hydrangea, Gnomalab, Músculo!, Mateo Mena & Montse Piñeiro y Vj The End.

7. ESTEBAN & MANUEL + BOYANKA KOSTOVA (22.00). PONTEVEDRA, KARMA. 7,70 EUROS

De descomunais proporcións pode resultar o festón de mañá na Karma. Tremendaza sesión dobre con dúas propostas que beben de moi distintas fontes e que achegan á idiosincrasia galega ritmos que non nos son propios como a cumbia ou o trap.

8. ELE (20.30). FERROL. TEATRO JOFRE. 11.60 EUROS

Transcurrieron tres años entre su primer y segundo disco. Pero la espera se hizo eterna. Elena Iturrieta por fin presenta en directo en Galicia su What night hides, el nocturno trabajo que consagra a la cantante, pianista y compositora madrileña como la gran y elegante esperanza blanca de la vertiente más delicada de las músicas negras.

DOMINGO

9. GARY JOHNSTONE (21.30). CANGAS DO MORRAZO. SALASÓN. 12 EUROS

Residente en Glasgow, este guitarrista devoto de Jimi Hendrix y Stevie Ray Vaughan lleva más de 15 años repartiendo blues y rock a lo largo y ancho del continente europeo, especialmente en las Islas Británicas donde en la actualidad es uno de los bluesman más respetados.

10. UXÍA (19.00). RIBADUJMIA. AUDITORIO. DE BALDE

Poesía e música únense de novo da man da cantora neste concerto no que interpretará versos de Uxío Novoneyra, os que compoñen os seu disco Uxía-o, acompañada por Quim Farinha (violín), Bleuenn Le Friec (arpa), Isaac Palacín (percusión), Sérgio Tannus (guitarra), Santi Cribeiro (acordeón) e Jose Manuel Diaz Iglesias (contrabaixo). Case nada!