«Se sae un emprendedor, xa vale a pena»

Bea Costa m / alfonso CAMBADOSVILAGARCÍA / LA VOZ

FIRMAS

MONICA IRAGO

31 may 2014 . Actualizado a las 07:00 h.

A conta do programa Aquelando que promove a Deputación de Pontevedra estanse a celebrar numerosos obradoiros e cursos de formación orientados a axudar ás persoas sen emprego a atopar un traballo. O martes e o mércores celébrase en Exposalnés (Cambados) unha nova entrega das iniciativas organizadas dentro do Pacto polo Emprego no que, xunto coa Deputación, participan entidades como a Mancomunidade do Salnés. Baixo o título Cooperativismo e autoemprego no eido rural ofreceranse unhas nocións teórico e prácticas para axudar ás persoas con ideas e ilusión a formar a súa propia empresa, na que se inclúe a testemuña de empresarios da zona. Xa hai 40 inscritos e aínda que as prazas están cubertas, admitiranse máis participantes. «Non vai quedar fóra ninguén que queira montar unha empresa».

-As institucións están a falar moito das bondades do emprendemento e invitan aos xoves a apostar por ese camiño, ¿hai espazo para todos?

-Eu coido que si. Nas xornadas que fixemos no Ulla-Umia saíu un emprendedor, e se das que facemos agora en Cambados sae un emprendedor, xa valeu a pena. Hai moitas persoas que teñen inquedanzas as que pretendemos darlles ferramentas para emprender.

-¿Cales son os sectores máis propicios nestes momentos para montar un negocio?

-Nós estamos fomentando os servizos de proximidade. Sobre todo no rural hai cabida para servizos a domicilio como perruqueiros, lavandería...

-¿Hai unha idade ideal para emprender, un perfil ao que atender?

-O único que fai falla é iniciativa, ilusión e financiamento. Agora hai que aproveitar que hai moitas axudas, aínda que eu non recomendo empezar un proxecto deste tipo pensando en facelo con axudas públicas.

-¿Como están funcionando este tipo de iniciativas?

-Teño que dicir que as iniciativas que está facendo a Deputación no terreo de fomento de emprego están sendo referencia a todos os niveis, en concreto o programa Aquelando, que se fai con fondos europeos.

Carmelo Galiñanes Técnico de orientación do programa Aquelando

Las catas para elegir al mejor vino tinto del año han servido para inaugurar la edición número 42 de la Festa do Viño Tinto de Barrantes. Pero no será hasta el próximo viernes, que el municipio se vuelque con el homenaje a su caldo más popular. El Concello ha preparado un completo programa de actos para acompañar a las degustaciones. Y dicen los expertos que este es un buen año para probar este vino. La calidad, es de las mejores.

Satisfechos están en el Concello de Ribadumia y en la comisión de fiestas con el cambio introducido en las catas. Este año es un solo jurado, compuesto por 19 personas, el que prueba todos los caldos. Y solo puede dar fe de la calidad de los mismos. «Na última cata, de catorce viños, pasaron once á precata», explicó David Castro, presidente de la asociación de viticultores.

La fiesta se inaugurará, oficialmente, a la una de la tarde del próximo viernes. Entonces, abrirán sus puertas las casetas en las que se podrán degustar los tintos de este año y también los vinos elaborados con variedades autóctonas. Por la noche, Treixadura se encargará de animar la velada, junto con las orquestas Palladium y Cinema.

El sábado será el día grande de los festejos. A partir de la una de la tarde, se celebrará la cata final y la investidura de los nuevos valedores de la Orden do Tinto. Será también el momento del pregón, del que se ocupará Carlos Blanco. Toda esta actividad dará paso la comida oficial, en la que participarán 700 personas.

Por la tarde, habrá una fiesta infantil en la plaza del Concello y, por la noche, actuarán las orquestas Charleston y Jerusalén en el recinto festivo. Panorama se subirá al escenario el domingo para poner el punto y final a esta edición del Tinto.

Dos millones de kilos de uva Tinta Barrantes se cosechan actualmente en la comarca arousana, según informa Manuel Abuín, organizador de la fiesta de Ribadumia. Y aunque hace años fueron muchos los que arrancaron estas cepas para plantar albariño, «agora estanse arrepentindo», asegura. En su opinión, el tinto Barrantes cuenta con un público fiel, que consume toda la cosecha. Esta variedad es, ahora, «máis rendible co albariño». «Da miña adega non sae unha botella por menos de tres euros», explica. Considera que la producción de este caldo, que no cuenta con denominación de origen, genera en la comarca arousana un movimiento cercano a los tres millones de euros.