Impulsan un mapa de puntos negros de atropellos de animales

Ourense / la voz

FIRMAS

ROI FERNANDEZ

El colectivo ecologista Sustinea inicia en Leiro la puesta en marcha de una Rede Galega de Mostraxe de Fauna

19 nov 2013 . Actualizado a las 06:00 h.

La imagen habitual de animales atropellados en medio de la carretera. Habitual, sí, pero en unos sitios más que en otros. ¿En cuáles? Eso quieren saber desde Sustinea, la asociación no lucrativa que gestiona el Espazo de Participación Ambiental Pena Corneira, situado en Lamas (Leiro) en pleno monumento natural de Pena Corneira; y para ello impulsan la creación de un mapa de puntos negros de atropellos de fauna en Galicia.

Se trata de un proyecto ambicioso que echará a andar este mismo fin de semana, en el transcurso de la segunda edición de los monográficos de Estudo de Fauna Salvaxe, que se celebran en Leiro. «Colaboran con nós desde GEAS, o grupo de estudos de animais salvaxes, que durante a fin de semana van ensinar como monitorizar atropelos, coa idea de facer unha rede, a través doutros colectivos ecoloxistas, en toda Galicia», explica Paulo Vázquez, presidente de Sustinea. Con todo el mapa completo, «buscaremos que se tomen medidas, ou tamén facer reclamacións ás administracións para que as fagan», añade Vázquez. Sobre todo en el caso de animales en peligro de extinción o que están protegidos. Apuntan hacia «o teixugo, porque é un animal sobre o que se está investigando moito».

El mapa sobre puntos negros que impulsa Sustinea forma parte de un proyecto mucho más ambicioso, el de crear una Rede Galega de Mostraxe de Fauna, que también comenzará a rodar en Pena Corneira. «Colocaremos cámaras de fototrampeo, e faremos mostraxe con trampas de pelo e pegada, para ter unha mostra da fauna que hai no espazo», señala Vázquez. También se hará un estudio pormenorizado de los moluscos, «porque son bos indicadores da calidade ambiental dun espazo», añade.