Seis propietarios de pisos en Carballo negocian su cesión para alquiler social

C. Abelleira / M. Pérez CARBALLO / LA VOZ

FIRMAS

La comisión de coordinación social celebró su última reunión el miércoles pasado.
La comisión de coordinación social celebró su última reunión el miércoles pasado. José Manuel Casal< / span>

El Ayuntamiento confía en tener el protocolo listo después del verano

14 abr 2013 . Actualizado a las 07:00 h.

Frente a la falta de respuesta de las entidades financieras, seis propietarios de pisos deshabitados se han puesto en contacto con el Concello de Carballo para interesarse por la oferta de alquiler lanzada a través de la comisión de coordinación social. «Carballo é unha vila que ten moitísima vivenda baleira, e estamos detectando que hai persoas que son multipropietarios, que teñen moitos pisos, e que tamén teñen dificultades económicas para facer fronte os recibos de lixo, luz, auga...», explicó el portavoz del gobierno, Xosé Regueira, a V-Televisión.

El edil nacionalista se mostró muy crítico con la «nula receptividade» de las entidades bancarias, que, según se puso de manifiesto en la reunión de la comisión de coordinación social celebrada esta semana, no han contestado a la oferta del Ayuntamiento. «É curioso -dijo- que esta banca tan solidaria que nos obrigan a rescatar a todos os cidadáns, mesmo aos aforradores cunha quita do 43 %, nin sequera responda nin poña unha soa vivenda á nosa disposición para aloxar ás persoas que están sufrindo dificultades». Regueira calificó como «inadmisible» la actitud del sector financiero.

El portavoz del BNG explicó las condiciones de cesión: «O que lles estamos ofrecendo é a posibilidade de ceder a vivenda ao Concello por dous anos, durante os cales cobrarían un alugueiro social ás persoas que o Concello aloxe nesa vivenda e terían a seguridades plena de que de dentro de dous anos estará cando menos nas mesmas condicións que cando se cedeu, pero incluso en mellores condicións». Además, los propietarios estarían exentos de los recibos municipales del IBI o la basura. Todo ello se concretará en un protocolo que el Concello de Carballo pretende tener listo para después del verano, avanzó Regueira en V-Televisión.

De los propietarios que se han puesto en contacto con el Ayuntamiento, alguno tiene hasta veinte viviendas. «É ilóxico que haxa persoas que teñen 20 vivendas baleiras e que por desgraza haxa un colapso nos servizos sociais de persoas que se ven obrigadas a pasar moitas dificultades para comer por culpa pagar un aluguer que non poden afrontar porque están sen traballo», declaró el edil.

En ese sentido, el trabajador social Carlos Taibo indicó que en Carballo el problema no son tanto los desahucios como la incapacidad de las familias para hacer frente a los recibos mensuales o a necesidades tan básicas como la alimentación. En el presupuesto de este año, de hecho, se ha duplicado esta partida, que pasa de 25.000 a 50.000 euros. «É certo que aquí non se están detectando excesivos casos de problemas de lanzamentos de vivenda, pero si se está detectando a necesidade de sostemento económico tanto para as cotas das hipotecas mensuais como de alugueiro», explicó el trabajador de Servizos Sociais. En ese sentido, apuntó que las medidas que está adoptando la mesa de coordinación social tienen, sobre todo, un carácter preventivo.