La campaña de Navidad podría salvar un año de pocas ventas

Los empresarios animan a comprar en los comercios locales porque beneficia a toda la comarca


carballo / la voz

«A subida do IVE fixo que o consumo baixase moito máis aínda que moitos empresarios non repercutisen o incremento nos seus produtos», aseguró durante el debate el presidente de la Fecom, José Gabín, quien advirtió de que «o IVE vai camiño do 23 % e se os pequenos non estamos unidos virán moitas máis medidas contra nós».

«A subida dos impostos e o encarecemento dos servizos estanos machucando aínda máis», confirmó el responsable de Acomal, Francisco Quiroga, quien añadió que la mejora de las vías de comunicación también ha propiciado que los vecinos se desplacen más a las grandes ciudades para comprar en las grandes superficies.

El desánimo, confirmaron los seis participantes en la mesa redonda, se está asentando en los comerciantes de la Costa da Morte, quienes confían en que la campaña Navideña, que se presenta con numerosas ofertas y campañas de promoción en la comarca, pueda ayudar a salvar un año «nefasto». Pero tampoco echan las campanas al vuelo.

«Non será o mellor Nadal da historia e Papá Noel será moito máis práctico», bromeó la gerente del CCA, Maricarmen Freire, quien auguró un aumento de las ventas de «pixamas, zapatos e demais cousas útiles». «A xente non ten cartos no peto e irá ao práctico», asintió el presidente de Asemvi.

«Unha vez máis as grandes áreas serán as máis beneficiadas da campaña do Nadal, porque abren practicamente as 24 horas do día», se lamentó la presidenta de la asociación de empresarios de Camariñas, Olga Campos. «Pero os grandes tamén as están pasando canutas», advirtió Freire. «Se non hai poder adquisitivo non se gasta», añadió Roget.

A pesar de este panorama, todos coincidieron en que es el momento de ser valientes -«temos que botarlle valor», dijo Maricarmen Freire, mientras que Francisco Quiroga animó a «aguantar como sexa»- y de pedirle a la sociedad que apueste por el pequeño comercio, porque, según los estudios, el 95 % de los productos que necesita el consumidor pueden encontrarse en su propio entorno.

«A Costa da Morte ten un comercio competitivo, moderno e con grandes profesionais», dijo José Gabín, quien, como sus compañeros, apeló a la unión del sector. «Os comerciantes debemos colaborar, porque se seguimos desunidos seremos máis fáciles de vencer», aseguró la gerente del CCA.

Autocrítica

Fidel Roget también se atrevió a hacer autocrítica y reconoció que «nas épocas boas pecamos de desleixo e tiñamos que ter traballado máis para que os clientes non escapasen cara as grandes superficies cando estas abriron».

«Agora temos que ser creativos e buscar ao consumidor, non limitarnos a esperalo detrás do mostrador», añadió el presidente de la Asociación de Empresarios Comarca de Soneira, Manuel Mourelle. En la misma línea, Olga Campos advirtió de que «para recoller hai que sementar», y lamentó que muchos comerciantes no asistiesen a los diferentes cursos que las asociaciones ofrecen periódicamente. «O problema é que moitos cursos dos que se ofrecen son inútiles», se quejó Quiroga.

Sin embargo, la gerente del Centro Comercial Aberto de Carballo recordó que «ás veces ten que vir alguén de fóra para dicirnos onde estamos e que temos que cambiar para que a calidade do servizo, que é esencial, sexa a mellor».

«Pero non hai que esquecer que nós damos un mellor servizo que as grandes superficies», concluyó Fidel Roget, quien recibió el apoyo de todos sus compañeros, que abogaron por realizar una mayor promoción de los productos de la Costa da Morte. «Temos que confiar no noso», concluyó Mourelle.

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