Valdoviño insta al Gobierno central y a la Xunta a asumir el coste de la ayuda a domicilio

LA VOZ VALDOVIÑO

VALDOVIÑO

CÉSAR TOIMIL

El Concello  pide al Gobierno gallego que actualice la aportación al servicio

12 feb 2020 . Actualizado a las 05:00 h.

El Concello de Valdoviño instará a la Xunta de Galicia y al Gobierno central a asumir el coste de la prestación del servicio de ayuda en el hogar, «unha competencia que lles é propia», o dotar a los ayuntamientos del presupuesto suficiente para afrontar este gasto, «chegando como mínimo á achega que fai a Deputación». Esta era la propuesta del alcalde, el socialista Alberto González, que fue aprobada en el último pleno.

La corporación acordó, sin ningún voto en contra, solicitar a la Administración autonómica que negocie con la Federación Galega de Municipios e Provincias (Fegamp) «un sistema de financiamento xusto e acorde coas condicións laborais do ano 2020, que permita ás entidades locais manter e mellorar o servizo de atención á dependencia». Para ello le da un plazo de cuatro meses.

Desde el año 2008, la Xunta aporta un máximo de 9,70 euros por hora para el servicio de ayuda a domicilio, «sen ningunha actualización desde entón», argumenta la iniciativa presentada por el alcalde. Y la Diputación contribuye, desde este año, con 12 euros por hora, un precio que González considera «máis acorde co custe total do servizo». Los concellos, constata, «vense na obriga de actualizar as licitacións para a prestación do servizos, que van desde os 14 euros por hora, xa que, como é normal, os salarios incrementáronse nestes anos».

La subida de las retribuciones redunda «nunha xusta mellora nas precarias condicións contractuais actuais das traballadoras [a maioría son mulleres] e da prestación ás persoas usuarias [maiores e dependentes]», argumentan. De ahí la demanda que trasladarán tanto a la Xunta como al Gobierno central.