Localizan dos nuevos petroglifos en Pontedeume

El historiador Xabier Moure es el artífice del descubrimiento de estos dos restos históricos en las parroquias de Ombre y Andrade. Pueden datar de hace unos cuatro mil años y corresponder así a la Edad de Bronce


Pontedeume

La casualidad, la suerte y el trabajo previo están detrás de dos importantes hallazgos del historiador Xabier Moure en el municipio de Pontedeume. Se trata de dos petroglifos inéditos que pueden remontarse a hace unos cuatro mil años de antigüedad, es decir, pertenecer a la Edad de Bronce.

Explica que uno de ellos lo localizó «cando iamos a ver o estado de conservación dunhas mámoas». Se trata de una pía de forma ovalada de dimensiones de 17 por 12 centímetros con canal de salida, ubicada en el monte de Areeiras, en la parroquia de Ombre. «Está situada na parte superior dunha rocha granítica. Nas inmediacións hai varias mámoas catalogadas moi alteradas pola maquinaria pesada utilizada para a plantación de eucaliptos sen control arqueolóxico», describe.

.

El segundo hallazgo se encuentra en el monte A Chousa do Conde, en la parroquia de Andrade. «Trátase dun pequeno afloramento rochoso que apenas sobresae do chan onde se ven tres coviñas de 9, 11 e 13 centímetros de diámetro. Da última cazoleta, situada na parte máis alta da pedra, parte unha canle. A maleza e os eucaliptos inzan o sitio», explica.

¿Cuál es la relevancia de estos elementos? Moure explica que pueden tener una antigüedad de unos 4.000 años y también resalta la incertidumbre sobre su significado. «As coviñas poden aparecer illadas, formando agrupacións e asociadas a outros motivos, tanto de temática naturalista como xeométrica, atopándose na maioría dos complexos rupestres. Dada a diversidade onde aparecen temos que pensar que non terían un único significado: recipientes para ofrendas, lugares para recoller a auga que sería utilizada nalgún tipo de ritual, receptáculos para sacrificios, calendarios solares e lunares, símbolos de carácter sexual feminino relacionados coa fertilidade, mapas terrestres e celestes, delimitadores de espazos sagrados ou lugares máxicos... Malia o anterior, ao tratarse dunha arte simbólica, son para nós de natureza inintelixible e co único que xogamos son con hipóteses xa que este sistema de comunicación desapareceu xunto coas persoas que os xeraron, incluso cabe a posibilidade de que o seu significado só sería comprensible a determinados membros daquela sociedade», explica.

Hasta estos hallazgos en el Concello de Pontedeume estaban inventariados dos petroglifos, el de A Regueira con una cuevita, y otras dos en Chousa do Conde.

Votación
6 votos
Tags
Comentarios

Localizan dos nuevos petroglifos en Pontedeume