Denuncian el derribo de alguna de las antiguas casetas de feria de San Claudio, en Ortigueira

A. F. C. ORTIGUEIRA / LA VOZ

ORTIGUEIRA

CEDIDA

El colectivo en Defensa do Patrimonio Cultural Galego urge a la Xunta a catalogar las construcciones, de propiedad privada

29 ago 2022 . Actualizado a las 19:39 h.

La Asociación para a Defensa do Patrimonio Cultural Galego (Apatrigal) denuncia el derribo de alguna de las antiguas casetas de feria que se conservan en la parroquia de San Claudio, en Ortigueira. «Esta semana tivemos a noticia de que parte dos pendellos foron derrubados, e tamén nos informan que a principios de setembro vaise celebrar no lugar un festival musical, polo que temos indicios para pensar que alguén ten a intención de derrubalos para sempre», alerta Carlos Henrique Fernández Coto.

El presidente de Apatrigal urge a la Xunta a «inspeccionar os bens patrimoniais, paralizar e suspender calquera actividade na parcela e contorna, e proceder ao inventario, catalogación e protección dun ben único en Galicia». Así figura en el escrito que ha remitido a la directora xeral de Patrimonio, María del Carmen Martínez Insua. Fernández Coto, arquitecto de profesión, destaca «o enorme contido histórico» de estas construcciones, de propiedad privada. «Ademais de representar, durante moitos anos, un evento público como é a feira, e ser elementos arquitectónicos de gran valor e riqueza construtiva, nos pendellos celebrouse a primeira e máis destacada feira de toda a comarca, creada pola Real Cédula de Henrique de Trastámara no ano 1405», explica. Constata los cambios sufridos en la estructura y sostiene que «como conxunto etnográfico e arquitectónico que é, pódese utilizar como feira temática ou en calquera evento de recreación histórica, pero é necesario conservalo».

El responsable de Apatrigal también se ha dirigido a la Policía Autonómica y al alcalde de Ortigueira, Juan Penabad Muras. El regidor incide en que las casetas son de propiedad privada, por lo que el Concello no puede intervenir. «Non me agrada que se tiren, o dono ao mellor tomou a decisión por cuestións de seguridade, pero foi desacertado, hai outras medidas para protexer a estrutura ou valala. Espero que sexa algo provisional... o seu sería restauralas e poñelas en valor. A de San Claudio era unha feira moi sinalada, xerábase un comercio importante, non debéramos esquecelo», esgrime.