La Xunta alerta de posibles «infraccións graves» en el área de Servizos Sociais del Concello de Ortigueira

A. F. C. ORTIGUEIRA / LA VOZ

ORTIGUEIRA

Entrada del consistorio local de Ortigueira
Entrada del consistorio local de Ortigueira JOSE PARDO

Revela que solo seis de los 90 dependientes reciben atención los fines de semana y los festivos. El alcalde lo justifica por las dificultades para encontrar personal

19 may 2021 . Actualizado a las 17:57 h.

El Concello de Ortigueira «non conta cun traballador social [...] e non acredita contar cunha persoa coordinadora dos servizos sociais municipais». Es la primera de las deficiencias recogidas en el informe de la inspección efectuada por la Consellería de Política Social. Asegura «que se incumpre a rateo mínima de persoal técnico, dado que están prestando o servizo de axuda no fogar a 101 usuarios e contan cun único técnico, psicóloga [...]. Entre 100 e 199 deberan contar con dous a xornada completa».

La Xunta alerta de que el Concello carece de personal auxiliar suficiente para prestar el Servizo de Axuda no Fogar (SAF), por lo que «incumpre os dereitos dos usuarios a recibir unha atención adaptada ás súas necesidades, coa calidade e duración prescritas en cada caso». Desvela que se ha suspendido el servicio a tres usuarios por este motivo y que de los 90 dependientes reconocidos, «só se lle presta o servizo a seis en fins de semana e festivos». Advierte de que «non se acredita a supervisión nos domicilios dos usuarios coa periodicidade establecida [...], polo que faltan informes de seguimento». Y de la ausencia de personal técnico para informar y tramitar la renta de inserción (Risga).

Para el portavoz del PP, Valentín Calvín, y la concejala de Centristas, Isabel Rego, el informe «es demoledor» y pone de manifiesto las carencias que llevan tiempo denunciando. Ambas formaciones han solicitado un pleno extraordinario para tratar este tema. Política Social ha dado diez días al Concello para contestar a lo que califica de «feitos que poden ser constitutivos de infraccións graves». En la respuesta, el alcalde, Juan Penabad Muras, justifica buena parte de las deficiencias (incluida la ausencia de servicio en fines de semana y festivos) por la falta de personal y las dificultades para conseguirlo, tanto en el caso del trabajador social (ayer se publicó una segunda convocatoria para intentar cubrir la plaza) como de auxiliares «cualificadas» del SAF.

Muras explica la suspensión del servicio a usuarios «pola situación de varias traballadoras, en illamento ao mesmo tempo por covid». Y alude «ás restricións legais que ten o Concello para a provisión de prazas, especialmente polo cumprimento da taxa de reposición». «Procuramos prestar uns servizos de calidade, dentro das posibilidades e cos recursos materiais e persoais que temos», recalca.