Cómo explotar los recursos sin poner en riesgo su conservación


El crecimiento del turismo -el sector se recupera poco a poco tras la crisis- obliga a reflexionar y planificar, con el fin de explotar los recursos de manera sostenible. De ejemplo pueden servir iniciativas como las rutas promovidas por el geólogo Francisco Canosa, impulsadas por varios concellos. «É un modelo que se debería implantar máis, consegues chegar a un público reducido, pero acadas o obxectivo da conservación e a posta en valor dun recurso. Os recursos son limitados e unha actividade que pode degradalos tense que facer con moito coidado», defiende Canosa, que guía a grupos reducidos por Cedeira, Ortigueira o Cariño para mostrarles un patrimonio desconocido.

Las rutas interpretativas aportan «un valor engadido para a xente afeccionada a camiñar polo monte», resalta Canosa, un divulgador de la geología, capaz de despertar la curiosidad de gente sin formación previa en esta disciplina. «Cando repiten cóntanche que agora se interesan máis polo que os rodea», subraya.

«A costa galega é moi diversa, o tipo de materiais fai que a erosión actúe de maneira diferente, e permite ver a evolución; as lagoas costeiras, como Doniños ou A Frouxeira, permiten ver un proceso de miles de anos en poucos quilómetros», remarca. Incide en que esta «é unha costa moi virxe, bastante ben conservada, e iso ten ese valor engadido», para defender «un turismo civilizado desde o aspecto medioambiental, con conciencia sobre os recursos, non tirar lixo, non camiñar por onde poida ter unha afección. Todo o contrario ao turismo de masas».

Entidades como el Club Parapente Ferrol trabajan por la promoción de un deporte «respectuoso» co medio y se encargan de mantener limpios los despegues -casi siempre miradores frecuentados por senderistas- e incluso a veces los accesos.

Conoce nuestra newsletter con toda la actualidad de Ferrol

Hemos creado para ti una selección de noticias de la ciudad y su área metropolitana para que las recibas en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
2 votos
Comentarios

Cómo explotar los recursos sin poner en riesgo su conservación