Quejas por el transporte escolar en los municipios de Mugardos, Ares, Cabanas o Monfero

A. F. C. MONFERO / LA VOZ

MUGARDOS

Las cuidadoras protestan porque la nueva concesionaria «no cumple» condiciones salariales y laborales de la subrogación

12 ene 2022 . Actualizado a las 20:44 h.

El servicio de transporte escolar que se presta en los municipios de Mugardos, Ares, Cabanas o Monfero ha suscitado quejas por parte de los usuarios en los últimos días. La CIG habla de «situación de caos en toda Galicia» y con especial impacto en el área de Ferrolterra. Como ejemplo, cita lo ocurrido la primera jornada de clase, tras las vacaciones de la Navidad: «Parte das crianzas de Mugardos, Ares, Monfero ou Cabanas que utilizan este servizo chegaron tarde á escola, e mesmo tiveron que agardar media hora ás portas dos colexios para poder retornar ás súas casas».

El responsable de Transportes de la FGAMT-CIG, Xesús Pastoriza, responsabiliza de este problema al Grupo Monbus, que forma parte de la Unión Temporal de Empresas (UTE) Hércules Norte, nueva concesionaria de al menos parte de la red de transporte escolar de esta zona. «No seu afán de tirar máis beneficio, pretende facer dous servizos que coinciden nos horarios cun único autobús [...]. Hai tal desorganización que houbo pais e nais que, o luns, ao ver que o autobús non chegaba á parada, pensaron que non había servizo e decidiron levar aos seus fillos e fillas ao colexio nos coches particulares», asegura el sindicato. El problema, dice, se repitió el martes. Responsabiliza a Monbus «porque non entregou o escrito de subrogación ao persoal, e non chamou aos condutores para que se incorporaran ao seu posto até esta fin de semana, agardando até as dez da noite do domingo».

El personal acompañante

La CIG también se hace eco del malestar existente entre el personal acompañante, «un colectivo precarizado e integrado, na maioría, por mulleres, con contratos temporais e a tempo parcial». Afirma que «Monbus deunas de alta de maneira unilateral na Seguridade Social, cunha xornada inferior á que tiñan». Pastoriza reprocha a la empresa que «se negue a deixalas no lugar onde inician o servizo, tal e como establece o convenio». Esto último obligó, el lunes, a varias trabajadoras a llamar taxis para poder regresar a sus domicilios.