La carpintería Senén, el reino de las cámper en Moeche: «Sempre temos algunha furgo»
MOECHE
El taller fundado hace casi 50 años ya lleva 14 transformando vehículos en casas móviles, «según as esixencias do usuario»
28 jul 2024 . Actualizado a las 05:00 h.Las cámper continúan siendo tendencia. Ni una moda pasajera, ni una burbuja que un día estalla. La demanda de furgonetas acondicionadas como pequeñas viviendas, que se disparó tras la crisis del covid-19, se ha estabilizado e incluso crece, como se evidencia en la carpintería Senén, en Moeche. «Sempre temos algunha aquí. Entregámolas coa homologación e os papeis da ITV [inspección técnica de vehículos], e a que temos para entregar o 1 de setembro xa está acabada, pendente só da convalidación. A seguinte entra a mediados de setembro, cando lle vai ben á clienta, e temos un par de presupostos dados», señala José Manuel Calvo, socio, con su primo Senén Basanta, de este taller que fundaron sus padres en 1976.
Hace unos 14 años que José Manuel, de 44 años, y Senén, de 45, se iniciaron en la camperización, un complemento a la actividad clásica de la carpintería, en la que cuentan con dos colaboradores. Transformar un furgón grande, de los modelos L2H2 o L3H2, cuesta entre 20.000 y 25.000 euros. Antes utilizaban más el tablero contrachapado de abedul, pero ahora prefieren el de chopo, «porque é máis lixeiro, e cos mesmos espesores pesa a metade, e porque é algo máis económico». Una parte importante de su trabajo consiste en «escoitar ao cliente, saber que quere».
A diferencia de otros talleres donde solo adaptan una marca de furgonetas —«sobre todo Fiat, porque hai de todo para elas e xa saben onde teñen que poñer cada cousa»—, en Senén son polivalentes. «Traballámolas todas e facemos a distribución ao gusto do cliente, aconsellándoo», apunta Calvo. Aparte de carpintero, es usuario de este tipo de vehículos y conoce bien las necesidades que surgen de viaje. Sostiene que «internet fai moito dano» y hay quien llega pidiendo algo que, en la práctica, no resulta útil. Por ejemplo, el baño. «Se vés coa idea dunha ducha grande, iso vaiche limitar moito o espazo, e recomendámosche unha extraíble, porque para usala cinco minutos ter un caixón de un metro por 60 ou 80 centímetros ocupando todo o tempo... é innecesario e é incómodo», remarca.
A algún cliente le cuesta dejarse guiar y prefiere comprar los materiales. «Niso é no que menos gañamos, a marxe é moi pequena, ao que lle sacas rendemento é a man de obra, ao traballo en si. Pero cando che traen, por exemplo, tomas de plástico, iso é un cristo porque pode haber fugas», alerta. Destaca y agradece la estrecha colaboración que mantienen con el servicio técnico, «para o asesoramento en calefacción [de gasóleo], boilers [para calentar el agua, alimentados con gas]... e tamén na montaxe».
En esta carpintería camperizan furgonetas partiendo de cero y las reparan. «Hai moita xente que se dedica a facer furgos en cabanas, cunha experiencia mínima, tirando os prezos do mercado e metendo malas calidades [...]. Algunha houbo que volver facela enteira e noutras cobráronlles pola fontanería e a calefacción pero ou non llelo fixeron ou llelo fixeron medio mal. Pasa en todos os gremios. Ao final, o barato sae caro», sentencia.
Calvo y su equipo aplican su experiencia en el tratamiento de la madera en las cámper, y eso se aprecia en los detalles: «Vai todo moi vernizado, moi lixado, moi lineal...». Como usuario apunta que la furgoneta «está pensada para circular, durmir [aprovechan el espacio para montar la cama principal a lo ancho e incluso una litera extraíble] e cociñar, pero non para facer vida, aínda que ás veces pases tempo dentro». Y tiene una reivindicación: «É unha pelexa perdida, pero a normativa de tráfico é inxusta. Unha furgo ou un furgón-vivenda ten que circular a 90 quilómetros por hora e a partir dos dez anos ten que pasar a ITV cada seis meses, e unha autocaravana pode ir a 120 e ten a ITV cada ano. Enténdoo nun furgón de transporte, que sofre máis pola carga, pero nun vehículo de ocio, non. Favorece ás casas grandes, que fan furgos de fábrica, a esas si lles dan papeis de autocaravana».