Aparecen bloqueadas las puertas de 17 centros de salud en el área de Ferrol

Patricia Hermida Torrente
P. Hermida FERROL / LA VOZ

FERROL CIUDAD

El ambulatorio de la plaza de España, en Ferrol, fue uno de los afectados
El ambulatorio de la plaza de España, en Ferrol, fue uno de los afectados Lucía Rendal

El incidente ya fue solucionado y ocurrió durante la huelga convocada por la CIG, en la que denuncian que «no centro con menos lista de espera tes que agardar 15 días para ir ao médico»; el conselleiro de Sanidade califica los hechos de «acto claro de vandalismo sanitario e atentado contra o sistema sanitario»

23 abr 2026 . Actualizado a las 14:55 h.

Durante la huelga en la atención primaria, aparecieron bloqueadas las puertas de entrada de 17 centros de salud en el área de Ferrol. En algunas de ellas, las cerraduras estaban inmovilizadas con palillos de dientes. Desde el Área Sanitaria de Ferrol confirman que «as pechaduras das portas en 17 centros estaban bloqueadas, isto provocou a mobilización de persoal de mantemento, e o atraso na apertura dalgúns deses centros». Al cabo de una hora ya se había solucionado la incidencia. La CIG, convocante de la huelga, indica que aparecieron así las puertas y carteles llamando a la movilización, «en solidariedade coa nosa folga». Las protestas pretenden llamar la atención sobre la situación en los ambulatorios, «no centro con menos lista de espera tes que agardar 15 días para ir ao médico». El conselleiro de Sanidade, Antonio Gómez Caamaño, ha dicho al respecto que «temos o máximo respecto ao dereito á folga e á manifestación do persoal sanitario, pero tamén recalcamos a máxima repulsa con respecto aos actos que tiveron lugar hoxe na Área Sanitaria de Ferrol». Afirma que «foi un peche forzado e un acto claro de vandalismo sanitario, con 17 centros de saúde nun atentado contra o patrimonio global que é o sistema sanitario público e un atentado contra os dereitos dos galegos a ser atendidos no seu centro de saúde»

Entrada por urgencias del ambulatorio de la plaza de España.
Entrada por urgencias del ambulatorio de la plaza de España. Lucía Rendal

Desde el Área Sanitaria de Ferrol indican que «condenamos rotundamente calquera acto vandálico que poida prexudicar a atención sanitaria da cidadanía, sexa ou non motivado por unha folga». Entre los centros afectados figuraban Fontenla Maristany (el de la plaza de España en Ferrol), Serantes (Ferrol), Caranza (Ferrol), Mugardos, Ares, Cabanas, Monfero, A Capela, As Somozas, Moeche, Cerdido, Pedroso (Narón), O Val (Narón), Valdoviño y Neda.

La secretaria comarcal de CIG Saúde, Sandra Martínez, afirma que «eses centros amaneceron pechados e coas portas pegadas, ao igual que as do director de Atención Primaria e a do director de Recursos Humanos no hospital Arquitecto Marcide; e todo foi en solidariedade coa folga». Los PACs quedaron abiertos para dar atención urgente. Los datos de seguimiento fueron los siguientes, según la CIG: facultativos 55,7 %, sanitarios no facultativos 34,88 %, no sanitarios 36,52 %. Según Sandra Martínez, «o motivo da folga é que a atención primaria está totalmente desvalixada, sen coberturas nin plan de ordenación de recursos humanos; non se ten en conta ao persoal administrativo e a carga de traballo é cada vez maior».