Diputación y Concello destinan 100.000 euros a impulsar que Ferrol sea patrimonio mundial

Rocío Pita Parada
rocío pita parada FERROL / LA VOZ

FERROL CIUDAD

El presidente provincial, Valentín González Formoso, y el alcalde de Ferrol, Ángel Mato, saludándose en la firma del convenio que se desarrolló en el salón de plenos ferrolano.
El presidente provincial, Valentín González Formoso, y el alcalde de Ferrol, Ángel Mato, saludándose en la firma del convenio que se desarrolló en el salón de plenos ferrolano. kiko delgado

González Formoso y Mato reclamaron la implicación económica de la Xunta para promover la candidatura local

08 nov 2022 . Actualizado a las 21:45 h.

La Diputación de A Coruña y el Concello hacen frente común para lograr que Ferrol consiga la declaración de patrimonio mundial por la Unesco. Para ello, ambas administraciones firmaron este martes un convenio por el que aportan conjuntamente 100.000 euros para financiar acciones de difusión y sensibilización. El presidente del organismo provincial, Valentín González Formoso, y el alcalde, Ángel Mato, rubricaron el acuerdo en un acto celebrado en el Ayuntamiento, en el que aprovecharon para demandar mayor implicación de la Xunta, en forma de aportación económica. «O que vimos poñer en valor hoxe non son as palabras, senón os feitos», aseveró Formoso, que defendió que la Diputación es la única administración, junto a la local, que aporta fondos para que la declaración sea una realidad. «O resto de elementos patrimoniais do mundo que compiten con Ferrol teñen o apoio do seu goberno rexional. En Ferrol non está a ser así», aseguró. «Por iso lle pediríamos á Xunta que se compromera e puxera enriba da mesa cartos que son imprescindibles en calquera candidatura», añadió. Coincidió en ello Mato, que recordó que en la reciente reunión con el presidente autonómico, Alfonso Rueda, le trasladó que «como alcalde boto en falla esa aposta de carácter económico para seguir sacando adiante este proxecto», destacando en el lado contrario el «compromiso estable» de la Diputación para poner en valor el patrimonio histórico de la ciudad.

«Non se pode deixar só ao Concello de Ferrol e aos ferroláns e ferrolás, por iso a Deputación está aquí para facer realidade este soño da cidade», abundó Valentín González Formoso, que recordó la aportación que realiza el organismo que preside a Exponav o la partida de un millón de euros en los presupuestos provinciales del 2023 para la recuperación de las baterías de costa. «Despois de anos de esperpento, de desmantelamento das instalacións nas que se formaron miles de rapaces e rapazas e que está nun entorno natural e paisaxístico único en España, a Deputación xunto co Concello, e apetición do alcalde, está en disposición de recuperar tres baterías e que polo menos teñamos a posibilidade de devolverlle a dignidade a eses espazos e estar orgullosos do noso compromiso coa recuperación do patrimonio», declaró Formoso.

El convenio suscrito aporta una cuantía de 99.946 euros —un 80 % procedente de los fondos de la Diputación y el 20 %, del Concello— a sufragar acciones de merchandising, difusión en redes sociales y medios de comunicación, la organización del Festival Ilustrado, el congreso Ferrol Destino Patrimonio Mundial y actividades en centros escolares. En esta última fase se busca implicar a la comunidad educativa, con diferentes propuestas creativas y didácticas, que se materializarán en charlas y visitas guiadas, en las que participarán 600 alumnos de Primaria y ESO.

Con todo ello, se busca despertar la ilusión y visibilizar el apoyo ciudadano. «Non todas as cidades de Galicia nin de España poden intentar declararse patrimonio da humanidade. Son moi poucas, contadas cos dedos dunha man. Que Ferrol o poida facer ten que ser cousa de todos e de todas», reclamó Formoso.

Por su parte Mato incidió en que «temos dado pasos moi importantes para poder estar na posición na que estamos». Y que la aportación de la Diputación «vai permitir seguir presentando unha candidatura da cal xa falamos da dificultade que ten, porque moitos dos bens que están incluidos están en uso, que é o fundamental para que sexa unha candidatura diferente, pero tamén fai moi complexa a xestión», advirtió. El regidor asegura que el Concello, a través de la concejala de Patrimonio Histórico, Eva Martínez Montero, mantiene «conversas permanentes» con la Xunta para intentar materializar el órgano que deberá establecer el plan de gestión de los diferentes recursos turísticos de la candidatura. «Hai que seguir camiñando e medindo os prazos, porque polo momento non se vai presentar ningunha candidatura máis nos vindeiros anos», recordó.