Modernizar Navantia, captar contenedores y diversificación industrial, claves en el futuro de Ferrol

Manuel Arroyo Alves
M. Arroyo FERROL

FERROL CIUDAD

González Laxe, acompañado por Ángel Mato y Vázquez Mao
González Laxe, acompañado por Ángel Mato y Vázquez Mao

El catedrático de Economía Aplicada de la UDC, Fernando González Laxe, firma un estudio que el alcalde definió como un «plan de relanzamento» de toda a comarca

24 mar 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

«Este non é un estudo máis. Ferrol ten futuro, e este informe o demostra rigorosamente con datos. Ese futuro depende de Madrid e de Santiago, pero tamén de toda a sociedade, desde empresarios a sindicatos ata a cidadanía». Prologaba ayer así Xoán Vázquez Mao, secretario general del Eixo Atlántico, el estudio desarrollado por el catedrático de Economía Aplicada de la UDC y expresidente de la Xunta, Fernando González Laxe, y que fue presentado en el consistorio ferrolano como un «plan de relanzamento» de toda la comarca, tal y como destacó en el acto el regidor local, Ángel Mato.

Estratexias de competitividade de Ferrol e comarca recoge las conclusiones de González Laxe para trazar un plan en base a políticas atractivas y de competitividad a través de «medidas específicas» para el sector naval, la industria, la transición energética, el puerto exterior de Caneliñas, las infraestructuras y la colaboración estrecha con la Universidad.

«Temos unha forte especialización enerxética e industrial. É o máis relevante que ten Ferrol», destacó el catedrático para asegurar que «hai moi poucas comarcas en Galicia que teñan esa característica; por tanto Ferrol é, no seu conxunto, a comarca que mellor preparada está para afrontar os cambios tecnolóxicos de cara ó futuro». El diagnóstico de González Laxe pone también el foco en aspectos como la tasa decreciente del crecimiento vegetativo; la baja tasa de reposición (0,98); el elevado nivel de habilidades profesionales de las personas en desempleo y la «autoestima e forte capacidade de unión e de solidariedade da poboación».

Con ese perfil, el informe considera seis prioridades con la vista puesta en el 2030. «Non é cuestión de abordar a conxuntura total, trátase de saber o horizonte», dijo el expresidente autonómico. Su división en áreas temáticas comprende construcción naval, industria de Defensa, energías renovables, cadenas alimentarias, salud y turismo. Y seis medidas específicas: Navantia (dique cubierto y programas tecnológicos); apuesta por la diversificación industrial (eólica marina y fábrica de Turbinas); compromiso (transición energética); aprovechamiento (capacidades del puerto exterior); adecuación de las comunicaciones (integración en el corredor atlántico europeo y plataformas logísticas) y mayor cooperación con la Universidad.

Por su parte, el alcalde de la ciudad apuntó que el análisis «coincide con moitas das apostas de futuro que desde o Concello vimos demandando desde hai tempo, como por exemplo, a modernización do estaleiro a través da construción dun dique cuberto, ao que non podemos renunciar, e coa localización dos programas tecnolóxicos na cidade, co fin de convertelo nunha planta 4.0 e aproveitar todo o potencial da I+D+i».

Mato también apostó por la «diversificación industrial coa promoción da eólica mariña e o impulso da fábrica de Turbinas de Navantia», o el «aproveitamento do gas natural licuado (GNL) como combustible de transición e a posta en marcha de proxectos relacionado co hidróxeno verde». En cuanto a la dársena exterior, el alcalde señaló que el estudio «propón incidir na captación de tráfico de contedores e aproveitar a súa situación nas principais liñas de tráfico marítimo para convertelo nun gran centro loxístico e para reparacións navais».

Según indicó el alcalde, el estudio Estratexias de competitividade de Ferrol e comarca se trasladará al resto de administraciones con las que, dijo, «en ningún momento deixei de falar, co único fin de elevar as nosas demandas como cidade».

Mato agradeció que «xa o pasado decembro tivemos a sorte de contar con Fernando González Laxe para presentar unha serie de propostas de futuro que partiron da conferencia de alcaldes do Eixo Atlántico celebrada a finais do verán».