Los mariscadores endurecerán sus protestas con una marcha en coche por la comarca

Carla Elías Martínez
Carla Elías FERROL

FERROL CIUDAD

CESAR TOIMIL

Piden acceder a las ayudas para afrontar el cierre eventual de la ría

15 oct 2020 . Actualizado a las 17:24 h.

Tras una pancarta bajo el lema «Queremos seguir vivindo da nosa ría. Solucións xa!», los mariscadores de los tres pósitos de la ría, Ferrol, Barallobre y Mugardos, protagonizaron esta mañana la segunda jornada de las protestas que han iniciado al no conseguir una respuesta de la Consellería do Mar. Denuncian el «deterioro total» en el que se encuentra la zona. «Cada vez temos menos ameixa e aínda por riba apareceunos un parásito, perkinsus olseni. Chegouse a un acordo coa Consellería de que había que cerrar os bancos para que pasara o parásito e tiñamos que ir ao cese de actividade. Falamos co ISM (Instituto Social de la Marina) e deunos uns parámetros polos cales quedarían fora das axudas o 90 % dos socios de cada confraría», explica el patrón mayor de Barallobre, Jorge López.

Trataron de desatascar la situación con una reunión a tres bandas entre las cofradías, el ISM y responsables del gobierno autonómico, que no fructificó. «Entendimos que co que nos ofrecían quedamos todos fora. Creemos que a desaparición da ría de Ferrol é un problema grande e temos que poñernos de acordo, que entren tódolos socios. Todos os socios dados de alta na Seguridade Social e estean indo a mariscar teñen dereito a unha axuda se se para a ría», defiende López.

Por ello iniciaron un calendario de protestas por el que ayer se concentraron frente a la puerta de la Xunta en Ferrol. Para el próximo día 22 preparar una movilización en coche por la comarca. «Saíremos da Malata e pasaremos polos concellos de Ferrol, Narón, Fene e terminaremos en Mugardos», indica el responsable de Barallobre. Anuncian que endurecerán las medidas de presión si siguen sin respuesta. «Terminado isto, si seguimos sen resposta, teremos que mirar outras cosas para que nos podan atender dunha vez por todas», avanza López.