Los viajeros de Feve sufren los retrasos del tren y del transporte alternativo

A. F. C. ORTIGUEIRA / LA VOZ

FERROL CIUDAD

JOSE PARDO

La plataforma denuncia que, algún día, los buses tienen orden de no acceder a los apeaderos y dejan «xente tirada»

04 jul 2018 . Actualizado a las 05:00 h.

Si algo necesita un viajero del tren de vía estrecha -el antiguo Feve, hoy dependiente de Renfe- es paciencia. Los usuarios de este transporte en las comarcas de Ferrolterra, Ortegal y A Mariña soportan los retrasos ya habituales del ferrocarril y, cuando se producen cancelaciones, se exponen a nuevas demoras, esta vez por carretera. «Lonxe de solucionarse os problemas, parece que Renfe continúa coa idea de expulsar á xente dos servizos, xa non só suprimíndoos [el lunes se cancelaron más de 20 entre Ferrol y Ribadeo], senón tamén retrasando deliberadamente os transportes alternativos, deixando xente tirada nos apeadeiros ou non informando nos teléfonos de que dispón», denuncian desde la Plataforma pola Defensa do Ferrocarril Ferrol-Ribadeo.

Uno de los últimos casos se dio el viernes, cuando varios usuarios trasladaron su protesta a este colectivo. «O servizo Ribadeo-Ferrol fíxose por estrada, e o bus saíu de orixe con trinta minutos de retraso, cousa insultante, posto que Renfe coñecía con anterioridade que ese servizo non se ía efectuar». A mayores, los afectados que llamaron a los teléfonos de atención de Asturias -la plataforma asegura que Adif no permite a los jefes de estación informar a los usuarios ni vender billetes- se toparon con una respuesta poco alentadora. «Dixéronlles que descoñecían o tempo que tardaría o transporte alternativo», señalan desde este colectivo, que también denuncia que, «ás veces, os buses teñen orde de non acceder aos apeadoiros, o que explica as continuadas protestas de xente que queda sen recoller».

Entre averías y supresiones

La plataforma pide explicaciones a Renfe sobre los retrasos de los autocares que deben transbordar a los viajeros que se quedan en tierra por las supresiones, provocadas, casi siempre, por la falta de máquinas y las averías. También pregunta por qué «só está a circular unha unidade remodelada, das oito das que se adxudicou a reforma en xaneiro de 2018, tendo en conta que xa transcorreron seis meses». Y cuál es la razón de que Renfe «meta a talleres unidades para reformar que están circulando, antes de quitar outras restauradas, a sabendas de que hai unha tremenda falta de material», con patentes efectos.

El grupo quiere saber «por que Renfe incumpre reiteradamente o compromiso entregado por escrito á Xunta e aos alcaldes sobre a reparación e reforma do material para acabar coas avarías». Al tiempo que pide a los nuevos responsables de Fomento, Renfe y Adif que «tomen cartas nestes problemas, que se padecen desde hai anos e que están a provocar a morte do único servizo público de transporte que existe na zona, cuxo futuro depende del».