Los alcaldes pedirán la mediación de Feijoo para conseguir mejoras en Feve

LA VOZ MOECHE

FERROL CIUDAD

ANGEL MANSO

Barajan abandonar la mesa técnica con Renfe si no hay un compromiso de la Xunta

05 abr 2018 . Actualizado a las 05:00 h.

Los alcaldes de Ferrolterra, Ortegal y A Mariña solicitarán la mediación del presidente gallego, Alberto Núñez Feijoo, para tratar de conseguir mejoras en el servicio ferroviario de ancho métrico entre Ferrol y Ribadeo. «Neste momento fai falla que a Xunta se poña do lado das demandas das tres comarcas, os concellos non podemos forzar en solitario un cambio nas posturas de Renfe e ADIF», declaró la regidora de Moeche, que ejerció de portavoz de sus homólogos de Ferrolterra y Ortegal, tras la reunión de la comisión técnica del tren celebrada ayer, la tercera desde su constitución, hace un año, y la primera a la que asistieron representantes de ADIF, empresa responsable de la infraestructura.

Al encuentro acudieron los mandatarios de Moeche y Burela y la gerente de Urbanismo del Concello de Ferrol, dos responsables de Renfe, el subdirector xeral de Infraestruturas de la Xunta y la jefa de servicio. Los representantes municipales criticaron «o pouco que se ten avanzado» después de un año, «xa que o servizo foi a peor, cada vez con máis supresións». «O único que vimos é unha certa vontade de adaptar horarios, pero non é de recibo que se sigan mantendo os mesmos servizos, nin tampouco que se rexeitasen todas as peticións solicitadas polos municipios da Mariña», reprochó Bascoy. Y es que la propuesta de horarios presentada ayer por Renfe, a partir de la entregada en su día por la Plataforma pola Defensa do Ferrocarril Ferrol-Ribadeo, no incluye modificación alguna en la comarca lucense.

La alcaldesa de Moeche tildó al Ejecutivo autonómico de «convidado de pedra nas xuntanzas, xa que non propón solucións nin asume o seu papel de estar representando unha área que engloba tres comarcas e máis de 200.000 habitantes». Incidió en que el tren «é un servizo básico e un elemento de cohesión social e fixación de poboación, igual que a comunicación por estrada, que nestes momentos tamén está no aire». Ante esto, remarcó Bascoy, «o Goberno galego debería ter entre as súas prioridades velar polo interese xeral do tren de proximidade, como fixeron as comunidades de Asturias ou Cantabria, onde hai comprometidos investimentos xa para este ano».

Ante esta situación, sin soluciones a un problema cada vez más acuciante, los regidores, que se reunirán para analizar el resultado del encuentro de ayer, barajan la posibilidad de abandonar la mesa técnica sobre transporte ferroviario constituida con Renfe, ADIF y Xunta, «a menos que se dea un compromiso firme coa cuestión por parte do Goberno galego e do seu presidente».