Polémica entre el Concello de Fene y la Cofradía de Pescadores de Barallobre por la Festa Mariñeira

A. C. FENE / LA VOZ

FENE

ANGEL MANSO

El problema surgió por el origen del producto que se degustará en la cita gastronómica de este sábado

03 sep 2022 . Actualizado a las 04:42 h.

La Festa Mariñeira ambientará durante esta jornada el muelle de Barallobre, con la degustación de 22 platos elaborados por siete entidades: SCRD Agarimo de Sillobre, ACRD O Pote de Maniños, AETNA, Cultural Maniños SD, ACDR Liga de Amigos de Barallobre y las asociaciones de vecinos San Xurxo de Magalofes y Santa Eulalia de Limodre. Además de gastronomía, ofrecerá música, juegos infantiles, artesanía y un simulacro de rescate y emergencia marítima en la ría «espectacular», como lo califica el Concello, que comenzará a las 12.30 horas delante del puerto, con participación de Policía Local y Protección Civil de Fene (y Ferrol), Servicio Marítimo de la Guardia Civil, Gardacostas de Galicia, Salvamento Marítimo (el helicóptero Helimer Galicia), Autoridad Portuaria Ferrol-San Cibrao, Axencia Galega de Emerxencias, UME de León, Capitanía Marítima, Cruz Roja de A Coruña, el 061 y Navantia-Fene.

La fiesta llega algo empañada por la polémica entre la Cofradía de Pescadores de Barallobre y el Concello de Fene. De hecho, el pósito no participa en el evento. «As entidades pretendían mercarlle todo o produto da ría e buscar outros provedores para o que viñese de fóra: polbo, navallas ou mexillóns. Pero o pósito esixiu ser o único provedor de todo o produto do mar que se servise na festa, o que extraen da ría os asociados e o resto, fresco ou conxelado, que houbese que mercar», afirma el alcalde, Juventino Trigo. «Non colaboramos subministrando produto local por causas alleas. O Concello e as sociedades procuran unha maior rendibilidade económica en detrimento da exaltación do produto local, xerme da festa», reprocha el patrón mayor, Jorge López.

La junta general del pósito acordó aportar todo el producto, el que extraen y el que compran, o ninguno, «pola mala reputación da entidade se hai un problema sanitario». «Pecháronse en banda e nós non iamos ceder á chantaxe», dice Trigo, y López le pide que no enfrente a cofradía y sociedades.