Adif adapta dos proyectos de hace más de una década
17 ene 2021 . Actualizado a las 05:00 h.A hace más de once años se remontan los proyectos de Adif para solventar el problema de la vía del tren que divide en dos la parroquia fenesa de Perlío. El actual gobierno municipal ha retomado las negociaciones con la entidad para actualizar los proyectos para enterrar dos pasos, uno elevado sobre la vía férrea en el punto que une las calles Marqués de Figueroa y Cruceiro de Perlío, así como la «pasarela que sortea a vía entre a rúa Hortelá e o apeadoiro da rúa Antonio Montero». «Ese convenio que tiñamos firmado xa non ten validez e hai que adaptalo á normativa actual. Na última reunión nos dixeron que teñen que refacer os proxectos antigos, non valen porque cambiaron as medidas de seguridade nas vías, o gálibo, a altura debe ser superior, hai que adaptalos ás normas de accesibilidade...», enumera el alcalde, Juventino Trigo.
El Concello es partidario de la «construcción dun novo paso elevado que conecte Marqués de Figueroa coa rúa Cruceiro de Perlío, por tratarse da zona de tránsito que rexistra un maior movemento peonil», explica, y un túnel subterráneo junto al apeadero situado a 300 metros de allí. Sustituiría a la actual pasarela para hacer «máis doado franquear a liña férrea, tamén para persoas con mobilidade reducida». «Como teñen que actualizar os proxectos se contempla outra novidade, a posibilidade dun ascensor no paso elevado, facelo con escaleiras ou rampa. Como hai que modificar o proxecto ían estudar as posibilidades», indica Trigo.
La previsión del organismo es emplear entre seis u ocho meses en actualizar los proyectos, tras lo que volverán a reunirse en Fene. «Nese momento habería que asinar un convenio e ver como se reparten os custos», señala el regidor. Aunque por delante aún queda mucho tiempo de trabajo, destaca que se haya desatascado un proyecto que lleva una década en el cajón. Y que es primordial para los vecinos. «A parroquia de Perlío está dividida pola vía. A xente, para ir dun sitio a outro que nunha distancia en línea recta hai cincuenta metros, ten que facer 800 ou un quilómetro ás veces. E estamos falando en trama urbana», incide el regidor.
Advierte de que se trata de una situación muy peligrosa ya que hay vecinos cruzando las vías del tren, por lo que es primordial avanzar. «Dado a perigosidade que supón que a xente siga cruzando pola vía, calquera avance, por moi pequeno que sexa, a nos parécemos importantísimo. Senón movemos isto, nos quedan outros dez anos. O problema é se mañá cruzan dúas persoas e hai un morto. Nos preocupamos porque isto avance. Houbo reunións coa subdelegación do Goberno, dirección xeral de Infraestruturas de Adif, o subdirector... Pola nosa parte non pode quedar», incide el primer edil.