Pequeños de la comarca ferrolana graban un vídeo para pedir pediatras

Beatriz García Couce
Beatriz Couce FERROL

FENE

José Pardo

Las movilizaciones por las deficiencias en el servicio se han desarrollado a lo largo de los últimos meses

24 dic 2019 . Actualizado a las 20:12 h.

«As nenas e nenos do rural teñen o mesmo dereito a un servizo de pediatría público de calidade que as e os dos núcleos urbanos». Esta reclamación sirve de bandera a las reivindicaciones que mantienen desde hace varios meses un nutrido grupo de familias de la comarca ferrolana, que ahora han grabado un vídeo protagonizado por los niños en el que reclaman una atención pediátrica de calidad, en colaboración con Marina Pérez, de Feitizo Vídeo.

Los municipios afectados por las deficiencias en el servicio son Fene, A Capela, Ares, Mugardos, San Sadurniño, Moeche, Cerdido y As Somozas. «No caso de Fene e a Capela, dende o pasado mes de setembro atopamos problemas para acceder ao servizo de xeito satisfactorio dado que as dúas profesionais que atenden ambos centros atópanse de baixa. Tras máis de 2 meses de mobilizacións e queixas a resposta que se obtén por parte do Sergas é a cobertura dun dos postos para cubrir o cupo de ambos, circunstancia que fai que A Capela inda non recuperara o día de itinerancia que lle corresponde», explican desde el colectivo de afectados.

En Ares y Mugardos, la situación es similar, ya que hace tres meses que la persona que ocupaba el servicio fue trasladada y esa baja se ha cubierto intermitentemente pero no con todas las funciones, por lo que las familias se ven obligadas a desplazarse a las urgencias del hospital Arquitecto Marcide.

«En canto a San Sadurniño, Moeche, Cerdido e As Somozas, estamos a vivir esta situación de precariedade dende hai case un ano. Neste caso perdeuse a itinerancia do servizo polos diferentes centros de saúde de maneira que só se atende aos usuarios e as usuarias dos catro concellos no centro de saúde de San Sadurniño por pediatras e médicas/os puericultoras/es nunha xornada reducida que para nada é suficiente para dar un servizo de calidade», explican. También tienen que acudir al hospital para ser atendidos.

«Ata este momento, e tras un gran número de reclamacións, a única resposta obtida por parte do Sergas é a cobertura do 50 % do servizo en Fene e ningún tipo de avance no resto dos concellos afectados, limitándose a responder que non hai dispoñibilidade de médicas e médicos pediatras para poder contratar e a pedirnos que sexamos pacientes», lamentan los afectados.

Recuerdan que esta atención sanitaria deficitaria afecta a unos 3.100 pequeños en los ocho concellos mencionados y reclaman que «as nosas fillas e os nosos fillos recuperen o seu dereito á atención pediátrica pública nos seus centros de saúde de xeito continuado».