Ricardo Villar, nuevo patrón mayor: «A confraría de Cedeira leva anos en perdas, hai que adaptala ao que é a flota hoxe»

ANA F. CUBA CEDEIRA / LA VOZ

CEDEIRA

ANGEL MANSO

El pósito busca nuevas vías de ingresos, con la venta o alquiler de propiedades, el pago de cuotas por parte de los socios y la congelación salarial del personal

23 sep 2021 . Actualizado a las 04:52 h.

Hace tres semanas que Ricardo Villar Martínez (Cedeira, 44 años), armador, fue elegido patrón mayor de la cofradía de pescadores, en sustitución de Eduardo González, que renunció por un problema de salud. «Non se presentou ninguén e votáronme a min», cuenta. De los tres años de mandato de su predecesor destaca «a renovación da fábrica de xeo». «Foi o máis importante que se fixo, o consumo era altísimo, aínda que agora, coa suba da luz, case seguimos na mesma, ou peor. Pero bueno, coa antiga fábrica hoxe sería totalmente insostible», dice.

El principal reto que afronta Villar Martínez, al frente de una empresa familiar con cuatro volanteros y un cerquero, es económico. «O que vou intentar facer é unha confraría máis pequena, adaptada ao que é a flota de Cedeira hoxe. Leva moitos anos en perdas, máis de dez, e a idea é sanear as contas», explica. Pretende ajustar el pósito a la realidad actual, «sen ter que despedir a máis xente [xa houbo un caso], mantendo o persoal que hai». Para ello tratará de impulsar una iniciativa que ya tomó el anterior presidente de la cofradía, con la venta o el arrendamiento del patrimonio inmobiliario. Algún avance se ha dado en estas últimas semanas. «Estamos en trámite, bastante avanzado, para venderlle ao Concello a casa do pósito, e tamén para o aluguer da nave do polígono da Trave, os dous temas están moi cerca de pecharse. É unha maneira de conseguir ingresos», apunta.

Villar Martínez confirma, además, el inminente arrendamiento de parte de la explanada del muelle donde se encuentra el travellift (grúa) a la Asociación Mariña Axexo, para las embarcaciones de recreo. «Por aquí tamén obteríamos algúns ingresos», constata. Y es que la facturación de la lonja lleva tiempo «estancada». «E as previsións son que vai ir a menos. Non se ven perspectivas de que vaia aumentar a flota, e é imposible que veñan vender máis barcos aquí porque non hai, nin aquí nin noutros portos, e as cotas tampouco se incrementan. Se as cotas non suben, non podemos subir as vendas», remarca.