Los feriantes urgen la vuelta del mercado y el feirón de Cedeira y el alcalde antepone la seguridad

A. F. C. CEDEIRA / LA VOZ

CEDEIRA

CÉSAR TOIMIL

El Concello trabaja en una nueva ordenanza y los vendedores esgrimen que el resto de concellos han recuperado sus ferias

07 jul 2021 . Actualizado a las 21:34 h.

Los feriantes que solían acudir a los mercados semanales de los sábados y al feirón mensual de Cedeira reclaman al Ayuntamiento que autorice su vuelta. Recuerdan que «xa se están celebrando en todos os concellos da comarca» e instan al alcalde a «cumprir a súa palabra de que o mercado se recuperaría en xullo». Insisten en que «non serve de desculpa a grande cantidade de xente que hai na vila, xa que municipios con maior número de poboación, coma As Pontes ou Betanzos, están a celebrar estes eventos». Esgrimen, además, la demanda existente, «entre moita xente do pobo», para que se recobren las ferias, «xa que poden adquirir produtos que non se atopan no comercio local, e agora teñen que desprazarse a outras localidades para mercalos».

De no autorizarse, los vendedores advierten de que adoptarán medidas de presión, «como a recollida de sinaturas entre a poboación». El regidor, el socialista Pablo Moreda, avanzó hace un mes su intención de recobrar los mercadillos de los sábados en julio. Ahora no ve claro que pueda hacerse, entre otros motivos, por el empeoramiento de la situación sanitaria. «Estamos traballando para poder retomar o mercado coas mellores condicións de saúde pública que se poidan dar. Entendo aos feirantes, pero a alameda de Cedeira non é a de Ortigueira, ten moita menos superficie [...]. A Policía Local e o concelleiro de Seguridade Cidadá levan tempo traballando neste tema», explica.

Moreda no es partidario de reabrir el mercado «ata que se poidan garantir todas as medidas de seguridade». Si se permitiera ahora habría que hacerlo cumplimiento las distancias de seguridad que estipulan las autoridades sanitarias, recalca, y eso obligaría a reducir el número de puesto. «E con que criterio se decide quen pode instalarse e quen non? Non se pode facer de xeito arbitrario», subraya. Sostiene, además, que «se para calquera evento cultural se está pedindo o DNI e o contacto, por se xorde un brote [de covid-19], para poder facer o seguimento, habería que facer o mesmo no mercado. Non te podes arriscar a que apareza un problema sanitario».

Los feriantes argumentan el perjuicio económico que les ha acarreado el cierre, desde el inicio de la pandemia, del mercado semanal y el feirón mensual; arguyen «o descontento veciñal» y temen que «a xente cambie de hábitos e, cando volvan celebrarse, non vaia haber clientes».