Cedeira recuerda a las víctimas del campo de concentración con un panel en la plaza da Revolta

LA VOZ CEDEIRA

CEDEIRA

XOSÉ CHEDA

El Concello colocó un panel informativo en memoria de los represaliados del franquismo

08 may 2019 . Actualizado a las 05:00 h.

«Sempre é un bo momento para xuntarnos aquí e lembrar e render homenaxe a tódalas vítimas da ditadura, entre as que se contan os case cen veciños nosos represaliados fisicamente polo franquismo, e os máis de 800 republicanos que aquí estiveron presos», reza la declaración institucional leída el domingo en Cedeira. El Concello colocó un panel informativo sobre el campo de concentración existente durante la Guerra Civil en las instalaciones de la antigua fábrica de salazón de pescado, «para que toda a veciñanza e os visitantes saiban que o que hoxe é un lugar de ocio, foi un lugar de sufrimento, privación de liberdade e morte».

Desde el gobierno local apelaron «á reparación desta insufrible inxustiza [que non se fixo nin ao longo da Transición nin nestes anos de democracia], máis alá dunha lei de memoria histórica, necesaria pero insuficiente». En el panel colocado en la plaza da Revolta, junto al monumento ya existente en homenaje de los represaliados, se explica lo sucedido en el campo, un texto ilustrado con fotografías cedidas por la familia del fotógrafo Andrés López.

«Ás vítimas da ditadura, que co seu sacrificio, integridade e xenerosidade sementaron ideais, temos que renovarlles cada día o compromiso perpetuo de manter viva a súa memoria, nas novas e vindeiras xeracións», concluyó la declaración leída en la colocación del panel. Al acto asistieron varios vecinos, que leyeron con curiosidad el contenido del panel. «Debémosllelo, porque sen memoria non hai historia», proclamaron los artífices de la iniciativa.