Cedeira quiere su árbol de Guernica

Aprobada, de forma unánime, la iniciativa del gobierno local para plantar un retoño del simbólico ejemplar


CEDEIRA

Cedeira quiere plantar un retoño del árbol de Guernica. La corporación aprobó en pleno, por unanimidad, una iniciativa del gobierno local, planteada a instancia de la Asociación Memoria Histórica Democrática de Ferrol, para solicitar a las Juntas Generales de Vizcaya la donación de un hijo del simbólico ejemplar. Quieren plantarlo «nun lugar preeminente e coa solemnidade que este carballo centenario merece». Y dan tres razones, que el ejecutivo tripartito desgrana: «Xunto co simbolismo que encerra e a necesidade de reforzar a irmandade entre as comunidades vasca e galega, foi especialmente dramática a represión franquista, que afectou de maneira máis directa a preto de cen persoas, paseadas, fusiladas, desaparecidas ou encarceradas». En este sentido, recuerda que «tanto o último alcalde republicano de Cedeira, Manuel Fernández, coma toda a súa corporación, foron fusilados no castelo de San Felipe o día 18 de decembro de 1936».

En la moción se alude al campo de concentración existente en Cedeira entre 1936 y 1939, «con máis de duascentas persoas recluídas, a maioría de Asturias». El gobierno cedeirés se refiere al monumento en memoria de las víctimas, donde el Concello y Memoria Histórica desarrollan actos conmemorativos periódicos desde 2010; e insiste en la necesidad de «avanzar no obxectivo de procurar a verdade, a xustiza e a reparación para quen pagou coa súa vida ou coa súa liberdade a defensa da democracia, a liberdade e a igualdade».

Conoce nuestra newsletter con toda la actualidad de Ferrol

Hemos creado para ti una selección de noticias de la ciudad y su área metropolitana para que las recibas en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
16 votos
Comentarios

Cedeira quiere su árbol de Guernica