Cabanas aprueba el Plan Xeral después de una década de trámites

LA VOZ CABANAS

CABANAS

CESAR TOIMIL

El documento ratificado provisionalmente por PP y Agrupación de Electores en el pleno tendrá que ser avalado por la Xunta de Galicia

01 nov 2018 . Actualizado a las 13:14 h.

Diez años después de que se firmara el contrato para la redacción del documento, el Concello de Cabanas ha aprobado provisionalmente el Plan Xeral de Ordenación Municipal. Los concejales del PP y de la Agrupación de Electores de Cabanas votaron en el pleno a favor de un texto que recoge más del 80 % de las por encima de 800 alegaciones presentadas en la fase de exposición pública, según informan desde el ejecutivo del popular Germán Castrillón. El PXOM será ahora remitido a la Xunta de Galicia para su aprobación definitiva.

El alcalde calificó este documento «como o proxecto máis importante para Cabanas dos últimos 31 anos, que permitirá acabar coa inseguridade xurídica derivada da aplicación dunhas normas subsidiarias que datan do ano 1987, xa que, desde entón, aprobáronse máis de 12 modificacións da Lei do Solo». Incidió en que, al margen de tratarse de una exigencia legal, contar con un plan urbano «é imprescindible para o desenvolvemento presente e futuro do municipio».

Población y empleo

Castrillón incidió en que el PXOM favorecerá el crecimiento de la población, «eliminando os atrancos que hoxe en día atopan as familias, con núcleos sen desenvolver e, por tanto, sen posibilidade para construír a súa vivenda unifamiliar». Garantizará, además, añadió, que «non volvan repetirse casos coma o do Penso, do hotel Sarga e outros». Y abrirá la puerta al Concello para ceder a la Consellería de Sanidade el centro de salud, lo que supondrá un ahorro de unos 30.000 euros anuales por los gastos de mantenimiento. También posibilitará la modificación puntual del plan parcial del polígono de Vilar do Colo, «para poder dar cabida a empresas de servizos con distintas actividades [...], que xeren postos de traballo».

En cuanto al proceso, que ha durado una década, el mandatario local resaltó el carácter participativo, «xa que non só se recolleron as propostas veciñais a través de xuntanzas nas parroquias, senón que ao longo deste tempo sucedéronse as reunións con todos os grupos municipais, amais de atender unha elevadísima porcentaxe de alegacións».