Los partidos de As Pontes urgen a la Xunta a crear una comisión para analizar los proyectos industriales para el municipio

AS PONTES

González Formoso advierte de que las inversiones «están en risco pola tramitación administrativa»
15 sep 2023 . Actualizado a las 12:44 h.Todos los partidos con representación en el Concello pontés acordaron por unanimidad -en el pleno celebrado el pasado jueves- solicitar a la Xunta la creación de una comisión para abordar el seguimiento de los proyectos industriales en tramitación. Reclaman en ese foro la participación de la administración autonómica, el Ayuntamiento y las organizaciones sindicales. «Todos os proxectos están en tramitación administrativa pero descoñecemos o detalles da mesma, o que si sabemos é que todos os proxectos están en risco pola tramitación administrativa e nos gustaría implicación política para que un trámite que pode levar un ano nestes casos poida reducirse a seis meses para que, deste xeito, os proxectos se poidan facer realidade o antes posible», afirmó el alcalde, Valentín González.
Además, el regidor socialista manifestó su preocupación por la tramitación impulsada por la Xunta para la declaración como Bien de Interés Cultural (BIC) de la chimenea de la central de carbón. «A todos os ponteses e pontesas gustaríanos conservar a cheminea pero nesa área hai xa un polígono industrial “de facto” que, con poucas modificacións, permitiríanos dispoñer de medio millón de metros cadrados para a instalación de novos proxectos industriais e está absolutamente en risco. A declaración como BIC significa que a cheminea vai ter unha área de cautela na que non vai ser posible crear novas empresas», afirmó. En este sentido, anunció que desde el Concello pelearán «con todas as forzas para que o expediente non avance por que iso significaría anular o futuro das Pontes e ter un ben de interese cultural do que ninguén se vai facer cargo polos seus altísimos custes de mantemento e seguridade».
Por otro lado, también se dirigió una petición al Gobierno central para analizar la capacidad de evacuación eléctrica del nudo de la villa. «O Instituto de Transición creou unha gran expectativa, afirmando que ía haber un nó de transición. O procedemento era completamente acertado, establecendo que terían prioridade de acceso ao nó aqueles proxectos industriais que fosen xeradores de postos de traballo en municipios nos que peche unha central térmica pero a quen ten a competencia de supervisar e xestionar a rede eléctrica nacional cando se lle consulta sobre o nó de As Pontes, aplicando criterios técnicos imparciais, establece que non ten capacidade», afirmó González Formoso.
En el pleno también se acordó la creación de una comisión especial de transición justa para abordar la situación administrativa del proyecto de desmantelamiento de la central térmica, el concurso de Transición y los proyectos industriales.