El lago de As Pontes, nueve años transformando la fisonomía de la villa y el medio ambiente

LA VOZ AS PONTES

AS PONTES

CESAR TOIMIL

La playa recibe, por primera vez, la bandera azul de Adeac

13 may 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

La Asociación de Educación Ambiental y del Consumidor (Adeac) acaba de concederle la bandera azul a la playa del lago de As Pontes. Es el primer arenal interior de la provincia y el segundo de Galicia en lograr este reconocimiento, según indican desde el Concello. «Isto sitúanos no mapa internacional do turismo, marca un punto de inflexión para o municipio [...], a bandeira azul é un símbolo de ecocalidade turística recoñecido en máis de sesenta países de todos os continentes», subraya la concejala de Turismo, Elena López.

El lago se inauguró, oficialmente, en agosto de 2012. El año pasado se produjeron los primeros contactos con Adeac. «Veu unha inspectora a Galicia e achegouse á praia para examinala e ver as posibilidades que tiña, e díxonos que mellorando un par de cousas poderiamos optar á bandeira azul. E en novembro formalizamos a candidatura», repasa la edila. El proceso no resultó sencillo. Adeac fija unos criterios estrictos en cuatro bloques: información y educación ambiental, calidad del agua, gestión ambiental y seguridad y servicios. «Teñen en conta a calidade da auga, que é excelente; a limpeza da praia, a parte manual e a mecánica; a recollida do lixo; ter uns aseos accesibles, zonas de sombra para persoas con mobilidade reducida e boa accesibilidade ao areal; o socorrismo, con dous profesionais obrigatorios por quenda, un fixo no punto de vixilancia e outro en movemento...», enumera López.

A mayores, la playa del lago de As Pontes cuenta con un desfibrilador, desde el año pasado, y con una silla anfibia para facilitar el baño a personas con movilidad reducida, y dos quioscos que dan servicio a los usuarios. La obtención de la emblemática enseña «compromete» al Concello pontés «a manter uns estándares de calidade, que supoñen unha garantía para toda a veciñanza e os visitantes que se achegan á praia do lago», reconoce López. Recuerda que, a partir de ahora, «o areal deberá someterse a un esixente protocolo de seguimento e avaliación». El Ayuntamiento, remarca, «levará a cabo todas as actuacións necesarias para cumprir cos requisitos que esixe Adeac para manter este distintivo, que avala a importancia de potenciar o lago como recurso turístico e os valores medioambientais do municipio».

La concejala de Turismo remarca que la bandera azul «é compatible cos deportes náuticos, o mergullo e o resto de actividades que se levan a cabo no lago e no entorno». Baraja la posibilidad de solicitar la certificación, como senda azul, para la Senda da memoria, el itinerario que bordea el lago. E incide «nos beneficios que vai ter para As Pontes a bandeira azul», muy por encima, recalca, del coste adicional que implica el cumplimiento de los requisitos exigidos para su obtención y su continuidad a lo largo del tiempo.