Vecinos de Ares reúnen casi 700 firmas ante la escasez de agua: «Foi un verán sen duchas, caótico, tremendo»
ARES
Al triplicarse la población en julio y agosto, hubo graves problemas de traída «con momentos nos que non saía unha gota dos grifos»
10 sep 2024 . Actualizado a las 13:36 h.Ares cuenta con una población superior a los 6.000 habitantes, que se triplica en verano debido al bum turístico. Semejante fenómeno arroja múltiples beneficios pero también perjuicios como que la traída no sea suficiente para todos. Durante los pasados meses de julio y agosto, se repitieron los problemas de escasez de agua: «Foi un verán sen duchas, caótico, tremendo». Así lo aseguran los vecinos que han llegado a juntar casi 700 firmas, entregadas este mediodía en el registro del Concello y dirigidas a la Alcaldía. En el escrito se reclama «a adopción de medidas urxentes por parte das distintas administracións implicadas, para a resolución do problema de abastecemento e así garantir o acceso a un dereito básico».
En pleno mes de septiembre y según indica Beatriz Rico, en nombre de los afectados, «houbo escasez de auga nas fines de semana e de non tomar medidas o vindeiro ano seguiremos na mesma situación». Se teme así que con la desestacionalización del turismo se extienda la problemática al resto del año, «que isto tamén aconteza en Nadal, Semana Santa, fines de semana». De este modo, «hai xente de Ferrol, A Coruña e Narón que compra vivendas en Ares e que pode vir a pasar días en calquera momento; cada vez hai máis demanda de pisos en Ares, máis altas de auga no Concello e o problema prolongarase no tempo».
Beatriz Rico ha pedido su intervención en el pleno de fin de mes para la lectura del escrito que acompaña a las firmas. Recuerda que durante este período estival, a punto de finalizar, «había momentos nos que non había auga nos sanitarios, as fines de semana aínda era máis grave». Las peores horas eran desde las 09.00 hasta las 14.00, sin duchas, comprando bidones de agua para cocinar o con la bañera llena para reponer la cisterna del váter. «E pola tarde repetíase a mesma historia, cando a xente se retira das praias e todo son duchas e lavadoras, en xullo e agosto foi escandaloso», indica Beatriz Rico. Consideran los afectados que «isto é unha cadea, Ares medrou dun modo abraiante como destino turístico, cada vez hai máis demanda de vivendas e máis altas de auga». En agosto incluso se celebraron concentraciones frente al Concello para la recogida de firmas.
Desde el Concello, el alcalde Julio Iglesias recalca que «el problema es debido a la triplicación de población en verano, a que la red del agua se extendió a todo el municipio (no solo al centro de Ares), y a que Augas de Galicia (Xunta) aún tiene pendiente tanto la firma del convenio como la licitación de la obra de los depósitos de Simou». La Xunta insiste en que las competencias de abastecimiento, saneamiento y depuración son municipales.