Celso Pena, alcalde de A Capela en 1983: «Non foi traumático para ninguén, os veciños xa facían vida nas Pontes»

A. F. C. A CAPELA / LA VOZ

A CAPELA

Celso Pena nació en Bermui, que entonces pertenecía a A Capela, y fue el primer alcalde de la democracia, el que vivió la segregación
Celso Pena nació en Bermui, que entonces pertenecía a A Capela, y fue el primer alcalde de la democracia, el que vivió la segregación CESAR TOIMIL

Fue el primer regidor de la democracia y dejó la gestión público al acabar el mandato

29 ene 2023 . Actualizado a las 11:36 h.

Celso Pena nació en 1948 en Bermui, que entonces pertenecía a A Capela, concello del que fue el primer alcalde de la democracia, por UCD. «A segregación pareceume ben, as prestacións municipais da Capela para estas parroquias da zona alta eran moi pobres, había veciños que tiñan que pasar por As Pontes para vir á Capela, algúns tiñan As Pontes a dous quilómetros e A Capela a 29 ou 30, e non había as estradas nin os coches de hoxe. Por comodidade e desexo dos veciños apoiouse a idea», comenta.

Pena indica que el detonante fue la construcción del colegio en As Neves, en lugar de Goente, un punto céntrico, como demandaban los vecinos. «Daquela dixeron ‘acabouse'», rememora. Siente aquella etapa como «algo que queda moi lonxe» y que «non foi traumático para ninguén, porque os veciños das parroquias altas xa tiñan moita relación coas Pontes, xa convivían alí, a efectos de médico e de todo». «Houbo unha votación, e eu dixen que se quería a maioría non era quen para opoñerme, se non crearíanse máis problemas», razona.

Este soldador de Astano jubilado se había formado en la fábrica de Calvo Sotelo, en As Pontes. En 1983 ya vivía en Fene, agotó aquel mandato y se apartó de la gestión pública: «Procuramos atender aos problemas e non dedicarnos demasiado á política; collémolo con pinzas, era unha etapa de transición, foi unha experiencia breve pero intensa».