Los manifestantes reivindicaron el aumento de las frecuencias y trayectos más cortos y directos
01 jul 2026 . Actualizado a las 14:01 h.Parapetados tras varias letras que unidas formaban un reivindicativo «Aparcadoiro de balde xa», miembros de la Plataforma por un Transporte Digno para Ferrol y Comarca y del colectivo SOS Sanidade Pública se manifestaron este martes a la entrada del Hospital Arquitecto Marcide con un doble objetivo. Por un lado, reivindicar la gratuidad del aparcamiento subterráneo del hospital, que actualmente es el segundo de la ciudad con el precio por hora más alto (1,75 euros). Y por el otro, reclamar un aumento de las frecuencias y trayectos más cortos en los servicios de autobús que conectan Ferrol y comarca con la zona de los hospitales.
«Cada día, milleiros de persoas desprazámonos a esta zona, convertida nun dos puntos con máis tráfico da comarca. Os atascos e a falta dun aparcamento gratuíto son a consecuencia directa dun transporte público insuficiente e dunha mobilidade sen planificar», denunció a viva voz Xaime Acuña, presidente de la Federación de Anpas Públicas de Ferrolterra (Feanpas), una de las entidades integradas en la Plataforma por un Transporte Digno.
Él fue el encargado de leer un comunicado conjunto en el que las dos organizaciones convocantes también denunciaron que las deficiencias en el servicio de autobús «obrigan a moitas persoas maiores ou con mobilidade reducida a depender da familia para acudir ás consultas, tratamentos e ingresos». «Tamén obriga a pedir permisos no traballo, reorganizar a vida familiar e asumir gastos que poderían evitarse cun servizo público digno», abundó Acuña.
Aunque justo enfrente del Marcide existe desde hace años una zona de aparcamiento gratuita, a la que en el 2021 se sumó un aparcamiento disuasorio en la calle Irmandade Doadores de Sangue con un centenar de plazas, los manifestantes denuncian que son del todo insuficientes y esa escasez obliga a hacer uso del párking subterráneo, gestionado por Copasa «mediante unha concesión de 50 anos» e «ingresando 700.000 euros ao ano». «Reivindicamos que unha sanidade pública gratuíta ten que ser gratuíta ao 100%. Non podes coller os servizos complementarios e utilizalos para sacarlle os cuartos á xente, que ademais vén porque está enferma», dijo Acuña.
Tiempos y frecuencias
Por su parte, Merce Alonso, trabajadora y representante de Teima Down Ferrol en la Plataforma por un Transporte Digno, denunció el grave problema de «tempos e frecuencias» del servicio de autobús que llega a Ferrol desde otros municipios, como Cedeira o Cariño. Y advirtió que, incluso en la propia urbe naval, las frecuencia de conexión con los hospitales son de apenas un autobús por hora (dependiendo del barrio), lo que provoca la pérdida de citas médicas y fomenta la dependencia del taxi o el coche privado. «Se colles a liña directa desde Canido, que está aí ao carón, tardas unha barbaridade. Compensa máis ir camiñando ata o Cantón de Molins e coller aí o autobús ao hospital», apostillaba otra usuaria.
Además, Merce Alonso subrayó que esta situación margina especialmente a colectivos sin coche: «Temos que pensar nas persoas que non teñen carné, como é o caso das persoas para as que eu traballo, que son persoas con discapacidade intelectual e síndrome de Down. Non poden conducir, non teñen carné, e están condenadas a empregar o transporte público».