Empresarios de Ferrolterra promueven la Asociación de Turismo Sostible de Galicia

A. F. C. VALDOVIÑO / LA VOZ

FERROL

José Picallo, de A Casa do Morcego, en Valdoviño, es el presidente de la nueva entidad
José Picallo, de A Casa do Morcego, en Valdoviño, es el presidente de la nueva entidad JOSE PARDO

Quieren dar valor al trabajo que realizan las casas rurales y demandan una regulación estricta para los pisos turísticos

24 may 2021 . Actualizado a las 21:36 h.

Propietarios de alojamientos turísticos, la mayoría casas rurales, de Ferrolterra y otros puntos de la provincia han constituido la Asociación de Turismo Sostible de Galicia, un colectivo de ámbito autonómico con el que persiguen un triple objetivo de sostenibilidad: medioambiental, económica y social. «Co covid cambiou a forma de viaxar e o sistema de reservas, e tamén ten que cambiar a nosa forma de traballar e a xestión da Administración do turismo rural, para que aposte fortemente por este sector. Queremos darlle valor ao turismo rural», explica José Picallo, dueño de A Casa do Morcego, en Vilarrube (Valdoviño), y presidente de la nueva entidad.

La iniciativa surgió antes de la pandemia y se paró precisamente por la situación sanitaria. Ahora la han retomado y quieren empezar reuniéndose con los concellos, «para que expliquen a súa posición en canto ao turismo sostible, e a importancia de tomar conciencia de que a sostibilidade comeza nos fogares, co respecto ao entorno e á natureza», indica. Los promotores de la organización coinciden en que «este sector non está suficientemente valorado». Defienden su continuidad en el tiempo, pero la viabilidad económica de sus negocios depende, en gran medida, de decisiones ajenas a ellos. «Un exemplo son os pisos turísticos, que afectan a un colectivo enorme. Son un problema serio, tamén no aspecto sanitario, como se leva visto, e deberíase ter un maior control sobre eles», argumenta Picallo.

«Competencia desleal»

La Asociación de Turismo Sostible de Galicia reclama una regulación «rigorosa, estrita e clara» para las viviendas turísticas, «igual que a teñen o resto de establecementos». «Afectan á sostibilidade económica do turismo rural porque son unha competencia desleal, aínda que estean legais. Sabemos que teñen un público, pero cremos que deben estar reguladas. Nós baseamos o noso traballo na calidade, e estamos suxeitos a unhas normas, pero no caso dos pisos turísticos son moi laxas. Os propietarios particulares declaran uns ingresos, pero non un imposto de valor engadido, e non teñen persoal», esgrime Picallo. Solicitarán una entrevista con María Baleato, directora de Competitividade de Turismo de Galicia, para abordar este asunto.

El vicepresidente de la entidad es Manuel Sanmartín, del hotel A Torre de Lago (Valdoviño); la secretaria, María del Carmen Pernas, del hotel Herbeira (Cedeira); la tesorera, Carmen Lucinda Caamaño, de Casa do Zuleiro (Outes); y como vocales, Purificación Pose, de Casa de Lema (Muxía), y Mari Carmen Leis, de Casa Fontequeiroso (Muxía). Han contactado con medio centenar de establecimientos y facilitan su correo para comunicarse: turismosostibledegalicia@gmail.com.