El tren Ferrol-Ribadeo suma 400 días de recortes, con una sola frecuencia diaria por sentido

ANA F. CUBA ORTIGUEIRA / LA VOZ

FERROL

El ferrocarril de vía estrecha, a su paso por Ortigueira, antes de la pandemia
El ferrocarril de vía estrecha, a su paso por Ortigueira, antes de la pandemia ANGEL MANSO

Renfe vincula la recuperación de servicios a la demanda, pese a carecer de mecanismos de control de la potencial ocupación, como denuncia la plataforma

04 may 2021 . Actualizado a las 20:34 h.

El segundo estado de alarma decretado por el Gobierno finalizará el domingo, si no hay cambios, pero persistirán los recortes de las frecuencias en la línea Ferrol-Ribadeo, aplicados desde el 28 de marzo de 2020, dos semanas después de que se aprobara el primer estado de alarma. «La recuperación de servicios será progresiva, en función de la demanda. Es una decisión empresarial, no vinculada al estado de alarma», indica Renfe, el operador de la línea de ancho métrico.

En estos más de 400 días, las comunicaciones entre Ferrolterra, Ortegal y A Mariña se han limitado a una única salida diaria en cada sentido, lo que supone un 75 % de reducción. Para la Plataforma pola Defensa do Ferrocarril Ferrol-Ribadeo, «non val fialo á demanda, porque este non é un servizo privado, é un servizo que se sufraga coas obrigacións de servizo público [OSP], nunha zona na que non hai outra alternativa de transporte público, polo tanto ten que ser prestado independentemente da demanda». En todo caso, se pregunta «como sabe Renfe que non hai demanda, cando non ten elementos de control suficientes para medir a ocupación [...]. A xente segue tendo que ir estudar ou traballar». Tanto si «O Noso Tren», como lo han bautizado, circula o no. El colectivo insiste en que «é Renfe quen non ten os servizos adecuados ás necesidades da sociedade; xa non os tiña cos horarios que había antes, pero agora, cun 25 % da oferta, é imposible».

La vuelta de los trenes de lujo

La plataforma se alegra de que Renfe recupere los trenes turísticos de lujo, entre ellos el Transcantábrico, cara a la primavera de 2022, como anunciaba hace unos días. «Pero é insultante anticipar que o ano que vén van poñer en marcha trens nos que o billete costa 5.485 euros [la habitación doble; y 9.599, la individual], e que os veciños de Ortegal e A Mariña, que pagan 1,80 euros por ida e volta, non saiban cando van volver circular os trens».

Sobre la privatización de la división de mercancías de ancho métrico, confirmada por Renfe, la plataforma critica que la compañía «rexeitara transportes durante anos, dicindo que non tiña persoal nin medios», en vez de potenciarlos, como han hecho otros operadores públicos de ancho métrico, y cita el caso de Euskotren.

«Se o gran beneficio vai ser que os maquinistas [de mercancías] van pasar ao servizo de viaxeiros [como ha adelantado la compañía], ese problema xa o podían ter solucionado convocando prazas, non facía falta privatizalo», argumenta. Insiste en que «o transporte de mercadorías é estratéxico, e non se debería deixar en mans de empresas privadas, porque é un mecanismo que se pode utilizar para potenciar a industrialización de determinadas zonas». Renfe asegura que aún no tiene fecha para oficializar el traspaso: «Está pendiente de trámites internos».