De antiguo aserradero en Miño a centro de apoyo a la producción agrícola y ecológica

El Centro de Apoio e Servizos ao Sector Hortofrutícola Sustentable está a punto de ver la luz


SANTIAGO / LA VOZ

Uno de los proyectos que está a punto de ver la luz es el Centro de Apoio e Servizos ao Sector Hortofrutícola Sustentable, en Miño, promovido por Horta do País, una iniciativa de Cristina Bañobre que supone, según sus palabras, dar «un paso máis» tras la aventura vital y emprendedora que inició con Daterra do país, que arrancó cultivando en tierras de su familia patatas, cebollas y grelos.

«Queremos dar un paso adiante para que a horta e o agro galego amosen a súa produción de calidade e poidan ir máis alá co noso proxecto de formación e de divulgación, que será para a nosa empresa e para que calquera outra emerxente poida ter axuda desde cero para facer, por exemplo, un bo queixo, un bo mel, ou calquera produto agroalimentario», explica. Quiere así «devolver todo o que nós recibimos da terra nestes 22 anos de traxectoria», indica Bañobre, que logró 200.000 euros de fondos Agader, a los que sumó el importe del premio del 2018 que le concedió esa entidad por su propuesta.

Horta do País aprovecha un antiguo molino de una parcela que en su día a punto estuvo de convertirse en una urbanización de chalés adosados mirando al mar, «e que daba medo». El pinchazo inmobiliario llegó casi en tiempo de descuento, evitando que el lugar se convirtiese en un cementerio de cemento con poco futuro y mucho feísmo.

Una de las gestiones que hizo Bañobre fue recalificar las tres hectáreas de suelo urbano a rústico. «Ese cambio é o que, para min, define o noso modelo, que nace de revalorizar o rústico con potencial agrogandeiro, porque é do que vivimos», añade.

A su futuro centro apenas le faltan detalles para una apertura que prevé antes de que termine el año y en la que tendrá especial importancia la gastronomía. Cuenta con la colaboración de la chef Beatriz Sotelo y aspira a que el centro «sexa un punto de partida para dar visibilidade e catar os nosos produtos». «Queremos potenciar a nosa cociña e a produción ecolóxica certificada, nun centro multidisciplinar que axude ao futuro do noso agro e que quen queira poida atopar unha fonte de inspiración, vir preguntar e toparse con canles comerciais para o seu produto», avanza Cristina Bañobre.

Conoce nuestra newsletter con toda la actualidad de Ferrol

Hemos creado para ti una selección de noticias de la ciudad y su área metropolitana para que las recibas en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos
Comentarios

De antiguo aserradero en Miño a centro de apoyo a la producción agrícola y ecológica