«Notamos que a calidade da auga da ría mellorou bastante»

Manuel Arroyo Alves
M. Arroyo FERROL / LA VOZ

FERROL

CESAR TOIMIL

Urgorri y Quintana abogaron por unir ciencia y administración

12 feb 2020 . Actualizado a las 18:06 h.

Las condiciones de las aguas de la ría de Ferrol afloraron ayer durante la visita de la conselleira do Mar, Rosa Quintana, a la Estación de Bioloxía Mariña de A Graña, en Ferrol. Su director, Victoriano Urgorri, catedrático de la Universidade de Santiago, guio a la que fue su alumna por las instalaciones ubicadas al pie del muelle, que recorrió acompañada por los presidentes de las federaciones de cofradías gallegas y la directora xeral de Desenvolvemento Pesqueiro, Susana Rodríguez.

«O noso obxectivo é desde hai anos aproximar o sector científico e o sector profesional», aseguró Quintana. Ese era uno de los propósitos de la visita institucional, porque, en palabras de la conselleira, «temos que deixarlle ás xeracións que veñen por detrás un mar mellor do que nos atopamos». En este sentido, la Xunta subraya «a importancia de tender pontes entre os profesionais do sector e os investigadores en beneficio do mar», para que «as confrarías coñezan de primeira man o potencial investigador» de los centros como el de A Graña.

Esa colaboración, encaminada a alcanzar «unha explotación sostible no tempo», señaló la conselleira, debería redundar en factores concretos, como la abundancia de especies en la ría ferrolana. A este respecto, Urgorri detalló que, según los estudios periódicos, «notamos que a calidade das augas mellorou bastante. Era unha ría na que os sedimentos estaban totalmente colmatados de materia orgánica». Pero tanto el director de la estación como la titular de Mar, recalcaron que el saneamiento es un proceso largo y que «tardará uns anos». No obstante, Urgorri abundó en que «a ría ten unha produción de determinadas especies moi grande, é dicir, non falta alimento». «Hai milleiros de zamburiñas e vieiras; a pouca produción que aparentemente se da nas ameixas pode ter outras causas, pero desde logo non na calidade das augas», añadió.

Preguntada precisamente por los continuos reclamos de los mariscadores ante el escaso producto, Quintana señaló que hoy mismo mantendrá una junta con los patrones mayores de los pósitos de Ferrol, Barallobre y Mugardos: «Temos contacto diario cos tres e se lles informa do plan de recuperación que temos posto en marcha e que eles coñecen perfectamente». «Son máis de 752.000 euros os que neste momento se están a invertir na recuperación, tanto con arados como con aporte de áridos onde se consideraba oportuno, e hai un seguimento dun técnico en canto a cantidade de produción de ameixa», apuntó.

Colaboraciones

Para el catedrático, «vendo as instalacións se poden levar unha idea máis clara das nosas posibilidades», y emplazó a los agentes implicados para que el siguiente paso a dar sea estudiar las medidas a desarrollar para «traspasalas a convenios» que las lleven adelante. Por ejemplo, la Estación realiza desde hace varios años un seguimiento para la Autoridad Portuaria para determinar el impacto del puente para el tren al puerto.