La telemedicina vuelve a crecer en el área sanitaria

Oftalmología, Digestivo, Dermatología y Endocrinología concentran la mayoría de las consultas

.

Ferrol / la voz

En los primeros seis meses del año los médicos de los centros de salud realizaron casi 9.000 teleconsultas, es decir, enviaron vía telemática fotos y documentación a los especialistas para evitar traslados a los pacientes y darles una respuesta más rápida que el proceso habitual. Hace casi una década que este servicio, que este año volvió a crecer, se implantó y comenzó con fuerza en la sección de oftalmología. En el 2010 se le sumó el área de Nefrología y en la actualidad las teleconsultas se realizan en casi todas las especialidades (un total de 19).

No obstante, por razones de su propia naturaleza la mayoría de los contactos telemáticos entre médicos de cabecera y especialistas son en Oftalmología, Digestivo, Dermatología y Endocrinología, que aglutinan hasta el 77 % del total. En este sentido, desde el área sanitaria apuntan que la clave para el «desenvolvemento da teleoftalmoloxía foi a inclusión de retinógrafos nos centros de saúde para poder facer unha retinografía neste ámbito, que xa servira de cribado previo para mandar unha posible sospeita o máis rapidamente ó especialista en Oftalmoloxíado Complexo -precisan-. A retinografía é unha fotografía en cor da retina, que está situada na parte posterior do ollo. Entre outras moitas indicacións realiza o cribado no caso da retinopatíadiabética, que é a afectación da retina a causa da diabete».

Desde los ambulatorios también se fotografían lesiones de la piel que se remiten a los dermatólogos del CHUF con un dermatoscopio, un microscopio de epiluminiscencia (luz polarizada). Y en el ámbito de la Endocrionología los pacientes reciben «directrices e perfiles básicos de coordinación e seguimento para evitar que o paciente se teña quedesprazar á consulta», según apuntan desde el CHUF.

Mercedes Ferreira, médico de cabecera: «Os pacientes non sempre ven o esforzo e o tempo que conleva esta modalidade»

B. A.
.

Mercedes Ferreira Bouza foi médico de cabeceira no centro de saúde Cariño once anos, ata o ano 2017, cando comenzou unha nova etapa no Fontenla Maristany de Ferrol. Nos dous destinos comprobou o valor da telemedicina.

 -¿Cal é a súa opinión da experiencia coa telemedicina?

-O balance é positivo. A historia electrónica única permite dispor de toda a información do paciente dende calquera centro, ben sexa hospitalario ou de atención primaria, o que facilita a posibilidade de comunicación entre profesionales. Xa van máis de 13 anos de historia electrónica, algo que permite a Galicia ser innovadora. O intercambio de información permite resolver diagnósticos, reforzar pautas, priorizar consultas presenciais. É unha forma diferente de traballar que require un aprendizaxe por parte dos profesionais. Tamén é un esforzo por ambas partes. Os pacientes non sempre ven o esforzo e o tempo que leva esta modalidade asistencial. Nas consultas de Primaria fanse a realización de fotos, o envío de documentación para centrar o problema. Mentres que por parte dos compañeiros do hospital debe facerse a revisión da historia, a solicitude de probas, e nalgúns casos citación presencial. Algo que, de novo, xera unha recepción de información en primaria, e comunicación ó paciente.

Seguir leyendo

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
2 votos
Comentarios

La telemedicina vuelve a crecer en el área sanitaria