Los apicultores se movilizan para exigir medidas contra la velutina

ana f. cuba AS PONTES / LA VOZ

FERROL

Los propios apicultores retiran nidos, como ocurrió en Loiba, con colaboración del Concello de Ortigueira.
Los propios apicultores retiran nidos, como ocurrió en Loiba, con colaboración del Concello de Ortigueira.

Mañana se concentrarán en Ferrol para urgir a la Xunta a afrontar la plaga

07 oct 2014 . Actualizado a las 05:00 h.

Las delegaciones de la Asociación Galega de Apicultores (AGA) de Ortegal, As Pontes y Ferrolterra han convocado una concentración para mañana, a las 10.30 horas, frente al edificio administrativo de la Xunta en Ferrol, para exigir al Gobierno gallego medidas que atajen «o grave problema que xera a vespa velutina na costa norte» de Galicia. Tras las reuniones celebradas en Cedeira, Ortigueira y Viveiro, «onde se comprobou que os abelleiros ven como os niños de velutina merman e destrúen as súas colmeas», el sector obtuvo el compromiso de la Xunta de implicarse más activamente en la lucha contra este insecto.

«E agora néganse a recibirnos para tratar de buscar saídas», critican. Aseguran que «os medios postos pola Administración, a través da empresa Tragsa, son insuficientes, con actuacións fóra de todo protocolo (retirando nidos a mediodía, cuando buena parte de las avispas se hallan fuera) e totalmente erróneas». Califican la situación de «insoportable», puesto que obliga a los propietarios de colmenas a «destruír niños sen os medios de seguridade necesarios, arriscando moito máis do que se debera».

Los apicultores están hartos y claman «¡basta xa!». «A vespa velutina é un grave problema medioambiental (afecta a la fruta y supone un riesgo para los trabajadores forestales), xurdido pola falta de control nas fronteiras e o mal proceder das administracións», esgrimen. E invitan a los profesionales del sector y a toda la sociedad a secundar la protesta para exigir «o control da praga» como en otras comunidades.