El BNG denuncia casi setenta casos de contaminación marítima en Ferrolterra en los últimos tres ejercicios


la voz/ferrol.

Los diputados autonómicos del BNG Bieito Lobeira y Ana Luisa Bouza han presentado una pregunta al Gobierno gallego relativa a los casos de contaminación marítima detectados «no litoral da comarca de Ferrolterra» entre el 2007 y el 2009.

En el texto exponen información procedente del Centro Zonal de Coordinación de Salvamento (CZCS) de Fisterra, dependiente del Estado, «aínda que foron proporcionados pola Consellería do Mar no Parlamento de Galiza a iniciativa do BNG».

Relacionan un total de 66 de estos episodios en la mencionada franja temporal, mayoritariamente correspondientes con los denominados sentinazos, «lavados de tanques e vertedura de refugallos de todo tipo o mar». El grueso de los casos detectados están vinculados a vertidos procedentes de buques mercantes y a la aparición de manchas en la mar. A juicio de los nacionalistas, esto evidencia «unha situación crítica no tocante á vulnerabilidade do litoral galego e dos seus recursos produtivos a respecto das prácticas ilegais (contaminantes) que se seguen a producir na costa de Ferrolterra».

Todavía más

Además de denunciar esta situación, desde el Bloque se requiere al Gobierno gallego que clarifique otros aspectos relacionados con el asunto.

Aseguran que «en realidade o número de episodios de contaminación producidos no litoral da comarca de Ferrolterra é moi superior, aquí só se indican aqueles que foron detectados, ben por denuncia de particulares, ven por voos de aeronaves». Continúan señalando que «non se ofrece información oficial sobre expedentes abertos por infracción nin os resultados dos mesmos. Descoñécese quen provoca a maioría dos incidentes detectados. E naqueles que si se coñece a súa autoría non se inmobiliza os buques. A impunidade, pois, é patente».

Las preguntas

Por todo estos motivos, los diputados del Bloque plantean una serie de preguntas para su respuesta oral en la comisión de Pesca e Marisqueo. En concreto, cuestionan «¿Que medios existen na comarca de Ferrolterra (baixo dependencia galega ou estatal) para a detección e combate da contaminación mariña? ¿Cales son as previsións de mellora e incremento destes medios? ¿Cale é o impacto destas prácticas ilegais sobre os recursos pesqueiros e marisqueiros desta comarca? ¿Que medidas se adoptarán para combater esta lacra na comarca de Ferrolterra?».

Conoce nuestra newsletter con toda la actualidad de Ferrol

Hemos creado para ti una selección de noticias de la ciudad y su área metropolitana para que las recibas en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos

El BNG denuncia casi setenta casos de contaminación marítima en Ferrolterra en los últimos tres ejercicios