Pontón llama a «rebelarse» contra el bipartidismo y «a nova política»

La Voz

ELECCIONES 2020

Brais Lorenzo | EFE

La portavoz nacional del BNG apeló en Allariz a la revuelta de la localidad de 1989 para volver a «convertir o cabreo nun voto construtivo»

02 nov 2019 . Actualizado a las 11:53 h.

La portavoz nacional del BNG, Ana Pontón, llamó ayer a «rebelarse» contra «a discriminación» y «o agravio» de las fuerzas estatales, tanto del bipartidismo PP-PSOE como de «a nova política» y que el BNG vuelva a tener voz propia en Madrid para poder «mellorar a vida das personas».

Así lo ha trasladado esta tarde en un mitin celebrado en Allariz, en Ourense, histórico feudo nacionalista, para arropar a la candidatura del BNG por la provincia de Ourense, encabezada por el exalcalde de Allariz Francisco García.

«Hai outros que se conforman con darlle acento galego. Os mesmos que pactaron con Sánchez e votaron a favor dos peores presupostos do Estado para Galicia en vinte anos, e os mesmos que ían da nova política e lles faltou tiempo para facer o que o vello bipartidismo de sempre, -PP-PSOE-, leva facendo toda a vida: discriminar e ningunear a este país», ha zanjado.

Con estas palabras, Pontón ha criticado el «agravio das forzas estatais» y ha situado al BNG como la «única forza política coas mans libres para dar a cara polos galegos» y «que nunca fallou a este país» para que Galicia vuelva a tener «o peso político que non debeu perder no Estado».

Para la nacionalista, es fundamental que Galicia vuelva a situarse en el «centro do debate» político. «Ese é o compromiso do bloque», y en este sentido, ha defendido la opción encabezada por Francisco García, persona que «non vai ir a Madrid para estar calado nin vai formar parte desa procesión dos caladiños de 23 diputados electos que non abriron a boca salvo para defender as discriminacións dos seus xefes de fila madrileños», denunció.

Refiriéndose a la provincia de Ourense, ha considerado que «non é de recibo que, a día de hoxe, Ourense teña que soportar a burla da intermodal dun PP y dun PSOE que di unha cosa e a contraria según quen se sente na Moncloa», ni tampoco el actual servicio ferroviario de cercanías, y también ha criticado «o tarifazo» del Avant entre Ourense y Santiago de Compostela.

Por este motivo, ha insistido en la necesidad de que el BNG vuelva a estar en el Congreso para poder «condicionar a política do Estado a favor de Ourense» en el escenario «sin maiorías absolutas».

Para lograrlo, García ha apelado a la revuelta de Allariz en 1989 para «convertir o cabreo nun voto construtivo» que sirva para «romper co bipartidismo», así como con la «nova política» marcada por «o seu baile de siglas» y solucionar los problemas que afectan a Galicia.