Inés Rey y Francisco Jorquera marcan la próxima semana para empezar las negociaciones de gobierno en A Coruña

David García A CORUÑA

ELECCIONES 28M

Marcos Míguez

La alcaldesa respalda la convocatoria de elecciones de Pedro Sánchez y llama a elegir entre medidas antisociales o de progreso

30 may 2023 . Actualizado a las 12:39 h.

Inés Rey y Francisco Jorquera explicaron este martes que las negociaciones para formar gobierno en A Coruña empezarán la próxima semana ya que la actual servirá para que el PSOE y el BNG definan a nivel interno las posturas que tomarán en estas conversaciones.

«Os partidos teñen os seus tempos, reunirei á dirección local esta semana e o Bloque ten tamén xuntanza a nivel nacional este sábado», aseguró la regidora socialista, que dio por seguro que habrá reunión con los nacionalistas y no dudó de que habrá un gobierno de izquierdas porque los ciudadanos «apostaron por un goberno progresista» en las urnas.

Jorquera se expresó en una línea similar sobre el marco de las negociaciones con los socialistas y afirmó qué el BNG será «firme e esixente», aunque tendrá «máxima disposición» para que se forme gobierno.

«Inés Rey presume de que foi o mandato do diálogo, pero o problema é que moitos dos acordos foron reiteradamente incumpridos. Hai moitos aspectos que corrixir», destacó el líder del BNG, que adelantó lo primero será «intentar acordar as prioridades, cales deben ser os eixos de goberno e, se neses aspectos hai acordo, o BNG vai a esixir mecanismos de control. A vocación do BNG non é entrar nun goberno, é ser goberno», apuntó. 

Elecciones generales

Inés Rey también ofreció su visión sobre la convocatoria de Pedro Sánchez de elecciones generales para el 23 de julio. «É unha decisión valente baseada no seu profundo espírito democrático e a respaldo e respeto», indicó. «Temos a oportunidade de decidir como queremos afrontar este periodo de recuperación económica. Se queremos un goberno de dereita e ultradereita con PP e Vox que vai a implicar máis recortes e medidas antisociais coma sempre que tiveron que facer fronte ás crises, pagando os máis débiles ou un modelo como o que ten desenvolvido o presidente do Goberno cun despliegue dun enorme escudo social. Haberá que elixir se retrocedemos e deixamos que a ultradereita entre no Goberno ou apostamos firmemente por un voto progresista e de futuro que lidera un único partido, o Partido Socialista», aseguró la alcaldesa de A Coruña, que no quiso entrar en la decisión de Alfonso Rueda de no adelantar las elecciones en Galicia.