El BNG pide en Lugo «o voto de progreso para frear á dereita»

Suso Varela Pérez
suso varela LUGO / LA VOZ

ELECCIONES 28M

Mitin del BNG en Lugo con A Mosqueira de fondo
Mitin del BNG en Lugo con A Mosqueira de fondo Laura Campos

Ana Pontón, que arropó a Rubén Arroxo, expuso ante un tramo de la Muralla peatonalizado el modelo de ciudades del Bloque: «Con calidade de vida, cohesión social, e benestar»

24 may 2023 . Actualizado a las 22:05 h.

El BNG eligió uno sus emblemas de la acción de gobierno en el Concello de Lugo para exponer su modelo de ciudades «con calidade de vida, cohesión social, e benestar». Así lo manifestó líder del BNG, Ana Pontón, ante A Mosqueira, el tramo más famoso y antiguo que se conserva de la Muralla lucense y que fue peatonalizado en este mandato.

«A nosa presenza no goberno municipal foi fundamental para dar un salto adiante, para revitalizar a cidade e poñer ás persoas no centro, pero no BNG somos inconformistas e queremos liderar esta cidade, poñela no máis alto, situala á cabeza de Galicia e impulsala cara o futuro da man de Rubén Arroxo como próximo alcalde», destacó Pontón en el mitin central del Bloque en la capital lucense.

Pontón contrapuso su modelo para Lugo, «imparable e puxante», frente al del PP, «desnortado, esgotado e sen nada que ofrecer, que só promete castelos de aire despois de catorce anos discriminando á cidade», en referencia a la falta de inversiones en el barrio más antiguo del centro, A Tinería, la falta de fondos para rehabilitar el cuartel de San Fernando y convertirlo en el museo de romanización «ou que en 14 anos de goberno na Xunta, cero viviendas públicas na cidade». Pontón ironizó con las declaraciones de Feijoo, al que definió como «o prodixio dos Peares», en su acto electoral celebrado la pasada semana en Lugo, y en el que criticó el aislamiento por la falta de infraestructuras: «Hai que ter valor para dicir iso cando estiveron anos e anos nos gobernos do Estado e da Xunta sen facer nada».

Petición de voto útil

La líder del BNG apeló a sumar votos «de progreso no BNG e que queren frear á dereita e poñer esta cidade no máis alto». En este mandato, el BNG gobernó con cinco ediles en coalición con el PSOE (8), pero las encuestas apuntan a un escenario reñido y en el que el PP de Elena Candia podría llegar a la Alcaldía. Hay que recordar que hace cuatro años se presentaron por separado en Lugo varias listas de izquierda, entre ellas la extinta Lugonovo.

«Estamos nun momento no que o BNG está forte, unido e renovado. Somos a gran casa común dos que aman a Galicia, e teñen cabida todos os que levan a Galicia na cabeza e no corazón», apeló Ana Pontón. La responsables del Bloque pidió a los asistentes al mitin que trabajen en los días que quedan de campaña para convencer a los indecisos: «Falade con todos, porque Lugo escolle entre un futuro mellor ou os que queren retroceder, é importante que o voto de progreso se concentre no BNG, e animo á mocidade que vai a votar por primeira vez, que nós non defraudamos, quen proba, repite».

Ana Pontón estuvo en el mitin del BNG de Lugo, con Rubén Arroxo
Ana Pontón estuvo en el mitin del BNG de Lugo, con Rubén Arroxo Laura Campos

Arroxo defendió su modelo de cinco minutos

El candidato del BNG, Rubén Arroxo, señaló que presentan un programa «realista e ambicioso, centrado en tres puntos fundamentais: poñer a Lugo no mapa e reclamar ao resto de institucións que executen as infraestruturas que levan anos debendo; potenciar as zonas verdes, freando os efectos do cambio climático e mellorando a calidade de vida da veciñanza, e potenciar o patrimonio histórico e natural».

Arroxo expuso las acciones que ejecutaron en el gobierno local, con 18.000 metros cuadrados de nuevos espacios peatonales en los barrios, y su propuesta de que los lucenses cuenten con un espacio peatonal a menos de 5 minutos de su casa.

Arroxo recordó el 16 de abril de 1921, día en el que el Gobierno declaró la Muralla como patrimonio artístico nacional: «Foi grazas a uns rebeldes como se conseguiu paralizar o intento de derrubo da Muralla, e Lugo non pode volver a un modelo de inicios do século XX, senón que nós demostramos que se poden conseguir facer as promesas e os soños».

Antes de intervenir Arroxo, se dirigió al público la escritora Marica Campo, que cierra la lista del BNG de Lugo, y la vicepresidenta de la Diputación, Maite Ferreiro. Arroxo terminó, al igual que Pontón, con una apelación al voto: «Vaise decidir por un puñado de votos que accesa ao goberno o PP ou o BNG».