El PSdeG acusa a Feijoo de «trilero» y le insta a dar explicaciones por la situación de Jácome en Ourense

Manuel Varela Fariña
M.Varela SANTIAGO / LA VOZ

ELECCIONES 28M

El secretario de organización del PSdeG, José Manuel Lage.
El secretario de organización del PSdeG, José Manuel Lage. Lavandeira jr | EFE

Lage insiste en que el alcalde ourensano y el PP son «dúas caras da mesma moeda»

11 may 2023 . Actualizado a las 19:59 h.

El secretario de organización del PSdeG, José Manuel Lage, reclamó este jueves a Alberto Núñez Feijoo que dé explicaciones por la crisis abierta en Ourense a raíz de los audios que implican al alcalde, Gonzalo Pérez Jácome, en posibles delitos de prevaricación, malversación, cohecho y tráfico de influencias. «Ao noso xuízo, o que sucede en Ourense é esperpéntico. E ten responsables políticos», advirtió el número dos socialista, que apeló a la «rebeldía social» al electorado ourensano «para poñer fin nas urnas o 28 de maio a este penoso espectáculo». Se refirió así al presidente popular, y extitular de la Xunta, como «responsable directo de que Jácome sexa alcalde». «Fixérono alcade, apoiárono, déronlle acubillo, protexérono, formaron parte do seu Goberno durante 39 meses. Son responsabels das prácticas espurias destes días», advirtió Lage.

«O mesmo Feijoo que propuña que goberne a lista máis votada, foi o mesmo que amparou a Jácome», continuó, aludiendo a los comicios del 2019 en los que el PSdeG se impuso por minoría simple. Calificó así de «trilero» al presidente del PP, al entender que «cunha man propón que goberne a lista máis votada, pero en Ourense fixo alcalde ao que quedou terceiro». «Jácome é un produto do PP», resumió Lage, que situó a ambos como «dúas caras da mesma moeda». En la rueda de prensa celebrada esta mañana en la sede del PSdeG, el secretario de organización reprodujo el audio de una entrevista en la que el candidato popular en la ciudad, Manuel Cabezas, afirma que votar a Jácome supone un voto para Manuel Baltar, presidente de la Diputación de Ourense. «Non o di o PSdeG, dío Manuel Cabezas. En Ourense só hai unha forma de poñerlle fin: chámase Paco Rodríguez», mencionó al candidato socialista.

Lage también se refirió a Alfonso Rueda, que junto a Feijoo, incluyó en la «procesión dos caladiños» por el silencio que les atribuye en los casos que afectan a Jácome y a Baltar, que finalmente compareció este mediodía ante la jueza de Sanabria para responder por un delito contra la seguridad vial. Preguntado si debería solicitarse la dimisión del barón popular, el secretario de organización respondió que «Rueda debería facer o que considere». «É posible que con todo o que sabemos en Ourense, é posible que Rueda e Feijoo non tomen unha soa decisión? Que os ata? Que lles impide tomar decisións? De que son reféns?», preguntó, retórico, para sentenciar: «Jácome non caeu dun ovni. Puxérono Feijoo e Baltar».  

 Más de 1.200 actos de campaña

Los socialistas gallegos iniciarán la campaña esta medianoche con la tradicional pegada de carteles en la plaza santiaguesa de Mazarelos. El secretario xeral, Valentín González Formoso, junto al ministro de Sanidad, José Miñones, arroparán al alcalde Xosé Sánchez Bugallo. Lage destacó la «gran aliñación» que presenta su formación con los 109 alcaldes como «a mellor carta de presentación» para el 28M. El también director de campaña socialista puso cifras a la cita electoral, en la que habrá 1.253 actos en los 305 concellos con candidaturas, la mayor cifra de su historia. 

«Os actos máis destacados serán reunións sectoriais con colectivos sociais e encontros directos coa veciñanza», expuso Lage, en una campaña que contará también con la visita de varios ministros. «Temos unha gran aliñación e imos saltar con ela ao terreo de xogo para as eleccións», siguió el secretario de organización, que fijó también como objetivo mantener el gran respaldo social de hace cuatro años y revalidar así el gobierno de la Fegamp, que cuenta «cun gran xestor á fronte como é Alberto Varela», alcalde de Vilagarcía de Arousa.