Anpas Galegas tilda de broma que el curso termine de hecho el 6 de junio

S. C. REDACCIÓN / LA VOZ

EDUCACIÓN

Clase de secundaria en un instituto de Santiago
Clase de secundaria en un instituto de Santiago Sandra Alonso

La otra agrupación de familias, Confapa, exige también que el programa de refuerzo PROA esté en todos los centros educativos

26 nov 2021 . Actualizado a las 18:55 h.

Las familias consideran que el anuncio hecho ayer por la Consellería de Educación de que la tercera evaluación se mantendrá como estaba prevista, es decir, terminará el 6 de junio, es una broma. Coinciden tanto las agrupaciones Anpas Galegas y Confapa. Explica Anpas que el calendario hay que modificarlo porque «a razón que tiveron para esa organización foi adiantar para xuño unha convocatoria extraordinaria que xa non existe».

Por eso, el hecho de mantenerla y dejar quince días de junio para el repaso es, según Anpas Galegas, inexplicable, por mucho que desde la consellería se hable de período de apoyo y refuerzo: «Apoiar e reforzar que? Se o alumnado xa está avaliado, se xa está suspenso quen teña que suspender, se xa non hai máis opcións, que utilidade vai ter ese apoio e reforzo?, e se o alumnado está aprobado e o sabe, para que quere ter un apoio e reforzo dunha materia que xa dominaron?».

Por su parte, el presidente de Confapa, Rogelio Carballo, considera que se trata de una tomadura de pelo de la consellería: «El año pasado, cuando se decidieron adelantar los exámenes extraordinarios de septiembre a junio nos dijeron que el refuerzo y apoyo se iba a ampliar a todo el curso. Y ahora que se eliminan estos exámenes, nos dicen que este refuerzo se queda en los últimos 15 días». Para las familias esto es inaceptable y por eso quiere medidas ya: «Exigimos que el programa PROA [un segundo docente de refuerzo] sea obligatorio para todos los centros, y no solo a aquellos que lo soliciten».

Según Anpas, parece que la cuestión es sobre todo organizativa: «A consellaría está constantemente escoitando os intereses burocráticos dos centros escolares, que non queren agora pasar o traballo de reorganizar este curso». Y eso, explican, es contrario «á cultura de esforzo que preconiza a consellaría» porque «o alumnado pasará o mes de xuño perdendo o tempo cando podía estar incrementando as súas opcións de aprendizaxe» y a las familias les toca explicar a los hijos que deben ir a clase «cando xa están todas as decisións tomadas».

Para Confapa esta medida solo evita trabajo a los docentes, y por eso les piden «que se pronuncien abiertamente sobre qué les parece».

Apoyo del sindicato de profesores CIG

El sindicato mayoritario en la escuela pública, CIG-Ensino también ha reaccionado de forma negativa al anuncio de mantener el curso tal y como está.

Según su secretario nacional, Suso Bermello, «non parece congruente» mantener el calendario como si hubiese pruebas extraordinarias. Entiende el sindicalista que «para o profesorado causa malestar que a estas alturas do curso esteamos con estes cambios», pero «á hora de sopesar que trastorno é maior (mudar as programacións para prolongar o terceiro trimestre, avaliando máis alá do 6 de xuño, ou xestionar a atención ao alumnado aprobado e suspenso nesas dúas últimas semanas cando xa non ten sentido facelo), a CIG-Ensino considera que tanto para o profesorado como para o alumnado a medida máis correcta sería mudar as datas de avaliación e prolongar as aulas máis alá do 6 xuño, non porque iso nos leve a traballar máis currículo, senón a facelo en mellores condicións ao contarmos con máis tempo».

Los centros educativos, recalca Bermello «non son almacéns nin garderías para suplir as carencias dun sistema laboral construído de costas aos coidados e ás necesidades das familias».

El 5 de nota media, una medida correcta

En lo que sí está de acuerdo la CIG con el conselleiro es en establecer el 5 de nota media en el curso como referencia para permitir la promoción del alumnado. Recuerdan que ellos se mostraron «partiarios na reunión co conselleiro a que se fixasen criterios básicos e homoxéneos para evitar confusións e tratos diferentes ao alumnado galego, servindo de base sólida para que as equipas docentes poidan actuar cun maior nivel de seguridade (non xurídica, que non está en cuestión, senón académica)». Y en ese contexto el 5 propuesto por la Xunta «podería servir como referencia, sen que debamos descartar outras opcións».