El IES As Fontiñas detecta desconexión del 10 % del alumnado confinado

JOEL GÓMEZ SANTIAG0 / LA VOZ

EDUCACIÓN

SANDRA ALONSO

Una cuarta parte del profesorado tuvo dificultades para completar la segunda evaluación y no puso notas

10 abr 2020 . Actualizado a las 05:00 h.

Un ciberataque se propagó el 4 de marzo a todo el equipamiento informático del IES As Fontiñas y causó daños de los que aún no se recuperaron totalmente. Esa dificultad aumentó la presión para enfrentar la declaración del estado de alarma, al que se adaptan con un mayor esfuerzo del profesorado, pero con problemas en la docencia, sintetiza su director, José Antonio Sumay: «Avaliamos a situación, grupo por grupo, e comprobamos como un 10 % do alumnado ten dificultades de conexión, por falta de cobertura no domicilio, sobre todo en zonas rurais, ou por no teren infraestrutura ao pertenceren a familias con menos recursos económicos. Tamén hai casos en que comparten un único ordenador con irmáns e mesmo con pais que teletraballan», explica. Afecta más esa situación en la FP básica y en los ciclos profesionales medios. Los 3 ordenadores que les envió la Consellería de Educación los repartieron entre estudiantes de segundo bachillerato que también tienen problemas, y además una mayor inquietud por las pruebas de acceso a la universidad. «A falta de certeza sobre como e cando serán esas probas é unha preocupación a maiores. Esperamos que haxa flexibilidade, con acordos de mínimos para sacar as cousas para adiante», dice Sumay.

Además, el centro informa en su web de las dificultades de parte del profesorado, «algo menos do 25 %» según el director, para poner calificaciones en la segunda evaluación. Son docentes que valoraron que no podían evaluar bien «de acordo á súa programación didáctica e, polo tanto, non puxeron notas». Por eso en algunas materias, o módulos de FP, hay calificación y en otros casos aparecieron en blanco, indica. «Cando se levante o estado de alarma e teñamos instrucións de reincorporarnos ás aulas, o profesorado retomará as actividade lectivas e tamén os procedementos de avaliación alí onde quedaron o 13 de marzo, de maneira que ninguén perda o exercicio do seu dereito á educación e a unha avaliación ecuánime. Será nese momento cando o profesorado procederá a informar de como vai finalizar o curso».

Pero a pesar de todo, la teleformación está implantada «con éxito» en el centro: «Hai diferentes modalidades: docentes que envían tarefas por correo electrónico; que utilizan unha plataforma que temos no instituto para teleformación, a Teams de Microsoft; ou a Aula virtual da consellería». Diez docentes tenían prevista una formación sobre enseñanza a distancia «e aproveitamos para que se beneficiasen máis, en liña, coa cuarentena xa iniciada». Eso favorece que haya profesores que mantienen las clases con el mismo horario de antes del confinamiento y «hai un contacto bastante continuo por parte do alumnado, para consultar dúbidas e traballar, por correo electrónico e pola plataforma de teleformación. Mesmo houbo estudantes que se queixaron, por consideraren que se lles pide demasiado traballo. Nas aulas presenciais é máis fácil dosificar o esforzo», sostiene Sumay.

«Aproveitamos esta crise como unha oportunidade para probar novas ferramentas e iso está a resultar interesante para o centro», valora el director.

Este es el único instituto de Santiago que enseña solo bachillerato (un 20 % de sus 500 estudiantes) y FP (el 80 % restante). En la FP «temos estudantes que perderon o traballo por esta crise e queren aproveitar este tempo para mellorar a súa formación e así ter despois máis posibilidades laborais. Se aumenta moito o desemprego quizá se formen máis na FP o próximo curso. Aínda que tamén hai algún caso que conseguiu traballo pola demanda que houbo polo estado de alarma», manifiesta.