«Destinar 3.067 millóns á dixitalización das pemes é un plan sen precedentes»

María Meizoso REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

V'ITOR MEJUTO

Ramos destaca que R está habilitada como axente en todas as categorías

13 mar 2022 . Actualizado a las 05:00 h.

Para o director de R, Alfredo Ramos, a implantación do programa Kit dixital —sufragado con fondos europeos a través do Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital— vai supoñer unha grande oportunidade para o sector porque «non hai precedentes de plans similares». Ramos considera que marcará un punto de inflexión, «tanto polo obxectivo do plan, acelerar o proceso de dixitalización das empresas, polo segmento ao que se dirixe —pequenas empresas e autónomos—, polo tamaño de orzamento destinado de 3.067 millóns, así como pola capilaridade que se logrará grazas á súa implantación en base a bonos que se trocan por solucións de dixitalización».

—O orzamento que se destina vai ser suficiente para afrontar este proceso?

—A cantidade do orzamento é considerable. Se analizamos o destinado á primeira convocatoria, que ascende a 500 millóns, podemos anticipar que impactará nunhas 41.000 empresas, é dicir, preto do 48% do total de empresas dese tamaño que existen en España. Con todo, e debido a que no tecido empresarial español as empresas do segmento II (3 a 9 empregados) representan o 13% e as empresas do segmento III (0 a 2 empregados) representan o 83%, o impacto das seguintes convocatorias será moito menor. A pesar disto, destinar 3.067 millóns para impulsar a dixitalización das pequenas empresas e os autónomos, é un plan sen precedentes.

— En ocasións, as pemes recoñécense desorientadas á hora de xestionar certos trámites. Poden delegar ese proceso nunha empresa como R?

— Si, por suposto. O plan considera dous roles que facilitan os trámites para as empresas interesadas. Durante a solicitude do bono, a empresa pode delegar todo o proceso en R coma representante voluntario, e nós encargámonos de todo para que a empresa non se teña que preocupar de nada e poida centrarse no día a día do seu negocio. Cunha simple firma, autorizándonos a ser os seus representantes, dende R realizaremos a solicitude no seu nome. Pola súa banda, as empresas beneficiarias do bono, deben implantar as solucións dixitais a través da figura do axente dixitalizador.

— A través desa figura, que solucións lles ofrecerán aos clientes?

— R é axente dixitalizador en todas as categorías do Kit dixital, así que asesoraremos sobre as solucións dixitais que necesita cada empresa para obter o máximo rendemento a esta axuda. As solucións deben pertencer a algunha das dez categorías establecidas nas bases que regulan o programa. Entre elas destaca sitio web e presenza en Internet, comercio electrónico, xestión de redes sociais e de clientes, Business Intelligence e analítica, xestión de procesos, factura electrónica, oficina virtual, comunicacións seguras e ciberseguridade. E, como apuntaba, en R estamos habilitados en todas elas.

— O martes ábrese o prazo de solicitude dos bonos dixitais para acceder ás axudas europeas. Cal vai ser o papel de R?

—Durante esta fase do proceso, a de presentación de solicitudes, nós seremos representantes voluntarios de calquera empresa interesada en solicitar o seu bono.

Isto lles permitirá ás empresas evitar os trámites da solicitude e preocuparse só de dous aspectos. Por un lado, completar o test de diagnóstico dixital publicado na páxina web do programa e, por outro, firmar a autorización de representante voluntario ao noso favor. Durante a segunda fase, a de implantar solucións, nós seremos axentes dixitais, acompañando e brindándolles aos nosos clientes un catálogo de solucións para as dez categorías do programa, ademais do seguimento e execución dos procesos de xustificación..

—As axudas iranse aceptando por orde de solicitude, iso quere de dicir que as empresas non poden perder tempo.

— Correcto. O programa xerou moita expectación, tanto en empresa como en potenciais axentes

dixitalizadores, polo que consideramos que o orzamento podería esgotarse rapidamente. É moi importante anticiparse e ter todo preparado co representante voluntario antes do 15 de marzo.

—En que medida vai cambiar o panorama, para R e para o sector, coa chegadas destas axudas?

—R ten máis de 40.000 clientes en Galicia que cumpren coas condicións do kit dixital. Por iso tomaremos un rol activo como axente dixitalizador, cun catálogo que lle dá respostas ao 100% do programa. O kit, xestionado por R, facilitaralle aos clientes a posibilidade de mellorar o seu grao de dixitalización e de dotarse dunha presenza web, de xestión de redes, oficina virtual, comercio electrónico ou ciberseguridade.

«As compañías galegas teñen boa conectividade, pero, en xeral, o nivel é mellorable»

Non importa nin o sector nin a tipoloxía da empresa á hora de solicitar as axudas europeas. A transformación dixital das pequenas empresas, microempresas e autónomos non ten camiño de volta e quedou avalada pola dependencia tecnolóxica exhibida no tempo de pandemia. Nese sentido, o director de R, sinala que as compañías galegas «teñen un bo nivel de conectividade a Internet e unha certa presenza neste ámbito, pero, en xeral, o nivel de dixitalización da sociedade e da economía é moi mellorable, especialmente nas empresas de menor tamaño». A Covid-19, engadiu, «veu a reafirmar a necesidade de dixitalización dos negocios. É aí onde entra o rol dos axentes dixitalizadores como R».

—A dixitalización implica riscos, como responden a esa problemática?

— R sendo consciente desta problemática incluíu dentro dos seus servizos de banda ancha, un soporte técnico experto que atende ao cliente as 24 horas do día os 365 días do ano para solucionar calquera dúbida que teña non só na súa ofimática senón naquilo relativo á seguridade dos seus datos e as súas aplicacións. Inclúe a instalación e configuración de software de protección e back up, soporte no uso da solución e resolución de incidencias no seu equipamento ou na súa rede.

—E a Intelixencia Artificial, beneficia o desenvolvemento dun negocio?

—Moitas empresas rexistran as súas vendas e datos que poden ser usados grazas á Intelixencia Artificial para obter melloras. R creou BAI analytics, unha iniciativa centrada no uso de ferramentas e prácticas de intelixencia artificial e análise de datos aplicado a empresas pilotadas por un equipo especializado.

—E en materia de conectividade, que están facendo?

—R ofrece Internet con banda ancha en 1.250.000 fogares e empresas en Galicia. Seguimos despregando a rede a fibra simétrica ata o fogar coa tecnoloxía XGS-PON, ata dez veces máis rápida que a dos seus competidores e equipamos aos clientes con routers wifi 6 e opción de wifi mesh e wifi prol para unha experiencia sen fíos multidispositivo óptima. En canto ao móbil, R vén de migrar o acceso radio á rede do grupo MásMóvil, que agrega ata tres redes móbiles nunha mesma SIM mellorando a dispoñibilidade do servizo. R tamén pon á disposición un datacenter híbrido, que se integra como unha ubicación máis da empresa.