«Quedei frío cando me dixeron o que tiña que pagar»

La Voz

ECONOMÍA

BASILIO BELLO

José Antonio Nogueira, un joven ganadero de Rairiz de Veiga, recibió un 60 % de la subvención que le concedieron

06 feb 2019 . Actualizado a las 22:19 h.

José Antonio Nogueira, un joven ganadero de Rairiz de Veiga, en Ourense, es una de las personas que podría beneficiarse de la resolución del Tribunal Económico-Administrativo por la que se considera que la prima de incorporación que concede la Consellería do Medio Rural a los jóvenes agricultores es una subvención de capital y por tanto puede declararse en varios ejercicios fiscales y no en uno solo como obligaba la Agencia Tributaria.

Se incorporó a la actividad agraria en el 2016 con un proyecto de puesta en marcha de una explotación de ganado bovino de carne. «Eu empecei de cero. Como cumpría con todos os requisitos, concedéronme unha subvención de 70.000 euros dos que so recibín o 60%. A pesar desto tiven que declarar pola totalidade do importe, todo xunto no mesmo ano», explica el ganadero al que Hacienda calculó una cuota a ingresar próxima a los 15.000 euros. «A verdade é que quedei frío cando mo dixeron porque ata me concederon a axuda nas últimas semanas do ano e apenas tiven capacidade de actuar. Solicitei unha fraccionamento do pagamento e puxen o caso en mans do sindicato porque me parecía que a situación era totalmente inxusta. Parece como se o que che dan por un lado, cho quitasen polo outro», sentencia.

«Ata o último euro conta»

Atendiendo a los cálculos de los técnicos de Unións Agrarias que llevan su caso, lo que le correspondería pagar a este ganadero atendiendo al nuevo criterio que debería adoptar la Agencia Tributaria serían poco más de 4.000 euros, aspecto por el que se felicita el afectado. «Loxicamente estou contento porque para os que empezamos nalgo tan complicado como a gandería ata o último euro conta. Aínda así e todo sigo sen entender como se a Administración quere incentivar que haxa mozos no agro despois estes teñen que devolver á propia Administración parte do diñeiro que recibiron», apunta con perplejidad este joven ganadero.