La Xunta y los partidos gallegos ven como una «muy mala noticia» el anuncio de cierre de la planta de Alcoa en A Coruña

La Voz REDACCIÓN

ECONOMÍA

Planta de Alcoa en A Coruña
Planta de Alcoa en A Coruña Cabalar | EFE

Feijoo planteará a Asturias coordinarse y el BNG ya ha pedido al jefe del Ejecutivo gallego que se ponga al frente de una negociación para evitar el cierre y garantizar el empleo

17 oct 2018 . Actualizado a las 16:10 h.

El anuncio de Alcoa de cerrar sus plantas de A Coruña y Avilés ha caído como un jarro de agua fría en Galicia y Asturias.

El presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijoo, ha calificado la decisión de la multinacional norteamericana como una «muy mala noticia» para Galicia, Asturias y España. El viernes el jefe del Ejecutivo gallego se reunirá con su homólogo asturiano para «evaluar a situación e actuar de forma coordinada»

Según Núñez Feijoo, «é certo que os prezos da enerxía en España prexudican a competitividade das empresas electrointensivas», pero también dice que desde que él está en el cargo «levabamos taraballando con Alcoa» y «nos últimos dez anos atopamos solución; sempre houbo unha solución e sempre estivemos traballando co Goberno central para atopar unha solución».

Y afirma que en los presupuestos del 2018 «hai diñeiro para as empresas electrointensivas, Alcoa entre elas». Pero ese dinero «aínda non se repartiu». Según Feijoo, tanto su Gobierno como el de Asturias plantearon el tema al central, pero «é certo que aínda non temos unha fluidez co ministerio correspondente para falar dese asunto, porque non temos unha resposta».

Feijoo apuntó que lo que son dos malas noticias para Galicia y Asturias, y específicamente para A Coruña y Avilés, lo son también desde el punto de vista del empleo industrial, porque «España é unha potencia en alúmina aluminio e agora se queda só a factoría de San Cibrao, que sen dúbida é a máis grande, pero tanto para Avilés como para A Coruña son dúas malas noticias».

Reacciones de BNG, PSdeG y En Marea

El BNG ha recibido esta mañana con alarma el anuncio de la dirección de Alcoa de cerrar su planta de A Coruña y su portavoz nacional, Ana Pontón, ha pedido al presidente de la Xunta que «non deixe pasar nin un minuto sen poñerse á fronte dunha negociación coa empresa para evitar o peche e garantir a totalidade do emprego».

La líder del Bloque considera «un dislate que o PP sega vetando unha tarifa eléctrica galega e un dislate que nun país que produce electricidade a esgalla e exporta o 40% do que produce, haxa empresas que podan pechar, coa conseguinte destrución de emprego, polo custe da electricidade»

El BNG recuerda que lleva años reclamando una tarifa eléctrica gallega que «permita a familias e empresas beneficiarse do feito de ser Galiza produtora neta de enerxía». Una demanda, recuerdan los nacionalistas, que siempre chocó con el «veto do PP» a esa tarifa con la que sí cuenta el País Vasco «pactada co Goberno do PP de Raxoi e recentemente mellorada polo Goberno do PSOE de Sánchez, que lle permite ás empresas vascas aforrar 120 millóns de euros anuais en electricidade».

El BNG también pide la comparecencia inmediata del conselleiro de Industria en el Parlamento. 

En su primera reacción tras conocerse la noticia, el secretario xeral del PSdeG, Gonzalo Caballero, ha mostrado todo su apoyo a los trabajadores de Alcoa. «Fai falla o compromiso de todos os responsables públicos, tamén dunha Xunta ausente en política industrial, para promover unha senda de futuro que manteña o emprego na Coruña e Avilés», subraya.

Por su parte, en Marea ha exigido «traballo conxunto entre a Xunta, Estado e UE para dar solución a fábrica». El diputado de la formación Francisco Casal recordó que el anuncio del cierre por parte de la empresa era algo previsible y que «En Marea leva anos alertando e propoñendo alternativas para non chegar a esta situación». Además, han denunciado el chantaje por parte de Alcoa para obtener subsidios que mayoritariamente trasladan directamente a sus beneficios sin invertir en la mejora de las instalaciones como en la fábrica de A Coruña, «que leva anos sen realizar ningún tipo de mellora».

«Esta tarde mantemos unha xuntanza coa ministra de Industria, Reyes Maroto, e esixiremos a súa intermediación para rebaixar as tarifas co fin de garantir a continuidade con prezos de electricidade viables», aseguró la diputada Yolanda Díaz, que ha criticado que el cierre de estas plantas «é consecuencia das lexislacións do sector eléctrico impulsadas polos gobernos do Partido Popular».

Pleno extraordinario en A Coruña

El alcalde de A Coruña, Xulio Ferreiro, ha anunciado la celebración de un pleno extraordinario en los próximos días. El regidor herculino ha asegurado que «estamos ante unha situación moi grave» y ha solicitado «que se busquen solucións» al cierre de la planta, que afectará a 369 empleados, según han informado fuentes sindicales.

«O concello de A Coruña debe ter un posicionamento unánime nesta cuestión, ao igual que o Estado e a Xunta. Cómpre actuar e estarmos unidas para poder reverter este tipo de decisións. É moito o que nos xogamos», ha publicado en Twitter el regidor coruñés.

Por su parte, el Comité de Empresa de Alcoa, por boca de su presidente, Juan Carlos López Corbacho, ha comunicado que no están de acuerdo con las causas que alega la empresa para el «despido colectivo» y dice que «han sido creadas por ellos mismos» (en referencia a la compañía).

También cuestiona la «inacción del Gobierno y de la Xunta de Galicia en nuestro problema».