«Cando es socio, pos todo da túa parte para que o negocio funcione»

G. L. REDACCIÓN / LA VOZ

ECONOMÍA

Carolina, Sonia y Rosa abrieron su peluquería en diciembre
Carolina, Sonia y Rosa abrieron su peluquería en diciembre C. VILLAVERDE

10 jul 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

Rosa Nogueiras, Carolina Aguilar y Sonia Vázquez abrieron en diciembre del año pasado la peluquería D’Berenguela, en la compostelana calle de la Rosa. «A empresa na que traballabamos ía mal», explica Nogueiras, que cuenta que fue entonces cuando decidieron dar el paso de establecerse por su cuenta. Como estaban cobrando el paro, pudieron capitalizar la prestación para arrancar el negocio, un dinero que vino muy bien para dar los primeros pasos, ya que de momento no han podido optar a ninguna ayuda pública, a la espera de que se publiquen las convocatorias de subvenciones.

¿Y por qué la fórmula cooperativa? «Interesounos porque podemos cotizar no réxime xeral da Seguridade Social e, así, temos a mesma cobertura que un traballador por conta allea». Un empleado que, a la vez, lleva las riendas del negocio. Por eso cree que su experiencia previa trabajando juntas ha sido fundamental: «Ao coñecérmonos de antes, sabiamos que podiamos encaixar, e iso é fundamental para calquera tipo de sociedade. En calquera traballo é mellor ter un carácter que se compaxine, pero nunha cooperativa é aínda máis importante, porque temos que tomar todas as decisións entre nós».

«Ao cotizar no réxime xeral temos a mesma cobertura que un traballador por conta allea»

Tras más de medio año de actividad, el balance que realizan es positivo: «Quédanos moito, pero estamos contentas». Eso sí, de momento no se plantean aumentar plantilla. «Dependerá de como vaia o negocio, pero ao empezar xa tres non temos de momento necesidade de contratar máis xente», apunta la emprendedora, que remarca que, si en algún momento se lo plantean, la legislación les impone ciertas limitaciones al crecimiento: «Ao ser tres socias, só podemos contratar a unha persoa máis». ¿Y qué sería mejor para crecer, un trabajador o un socio? «De entrada tería que entrar como traballador, pero, se encaixa, a idea da cooperativa é que todos sexan socios. Iso é o que está ben do modelo, porque, se es socio, pos toda a carne no asador para que o negocio funcione».